کد مطلب: ۱۰۰۵۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

گلایه‌های یک ناشر در ایام سی‌امین نمایشگاه کتاب

هنرآنلاین: محمد عزیزی گفت: مشکل ناشران در ایران این روزها متاسفانه نداشتن مخاطب است و فروش نرفتن کتاب. 

مدیر مسئول نشرروزگار و مجله رودکی ادامه داد:  در کشوری که تیراژ  ۳۰۰۰ تایی،  پنجاه سال پیش آن با جمعیت ۳۰  میلیونی،  الان با جمعیت ۸۰ میلیونی به تیراژ دویست جلد و یکصد جلد سقوط کرده است،  بیش از نویسنده،  این ناشر است که بیچاره شده و نمی‌داند که با چه نوع جادوگری هزینه پیش تولید کتاب را باید پرداخت کند، چه برسد به حق التالیف نویسنده و نجابت ذاتی او...

جای آن است که خون موج زند در دل لعل

زین تغابن  که خزف می‌شکند بازارش

عزیزی، شاعر و نویسنده معاصر گفت: ما همه نیازمند کتاب،  اهل قلم وادب  و دانایی هستیم. با مطالعه و خرید کتاب و ترویج کتابخوانی،  بر این مشکل می‌توان غلبه کرد البته اگر همه بخواهند. همه مردم  کشور بزرگ ما،  که روزگاری مهد اندیش و فرهنگ وادبیات بوده است.  و حالا اما...

محمدعزیزی همچنین گفت: همزمان با برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  نشرروزگار،  در فضای گسترده تلگرام فروش کتاب‌هایی را پس از  نمایشگاه،  از اول خرداد ماه سال جاری  از طریق ربات فروش کتاب، در سراسر کشور به متقاضیان به فروش می‌رساند. او گفت: این ربات که اکنون حاوی بیش از نیمی از کتاب‌های منتشر شده نشر روزگار است، امکان خرید و دسترسی آسان به مجموعه کتاب‌های آماده شده این ناشر فراهم می‌کند.

محمدعزیزی افزود: کاربران می‌توانند توسط این ربات کتاب‌های مورد علاقه ونیاز خود را به آسانی و با تخفیف ۱۰  درصد از قیمت پشت جلد و بدون پرداخت هزینه پست، در سراسر کشور، دریافت کنند. این تسهیلات به هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی  و به منظور دسترسی آسان به کتاب، و رونق صنعت نشر،  برای نخستین بار،  توسط نشرروزگار،  به عنوان یک ناشر خصوصی شروع شده است. 

مدیر نشرروزگار، تاکید کرد: با این روش هرکسی می‌تواند بدون مراجعه به کتابفروشی و.... در همان منزل خویش ربات فروش کتاب ما را که حاوی معرفی کتاب‌ها و دسته بندی آن‌ها  همراه با تصویر و قیمت است،  انتخاب کند  و پس از پرداخت وجه، منتظر دریافت کتاب موردنظر جلو درب منزل خویش باشد. این ربات،  فاصله نویسنده،  ناشر و مخاطب را به سادگی از میان  برمی دارد. 

محمدعزیزی در پایان گفت: امید است که اجرای این روش، بتوانیم به  کتابخوانی رونق تازه‌ای ببخشیم.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST