کد مطلب: ۱۰۱۰۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

کمیک استریپ دو اثر دیگر از مارسل پروست در چترنگ

آنا: نشر چترنگ بعد از انتشار کمیک استریپ‌های «کومبره» و «در سایه دوشیزگان شکوفا» از مجموعه «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» مارسل پروست، دو کتاب دیگر در این مجموعه منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، «سوان عاشق» کتاب تازه‌ای از مجموعه در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته مارسل پروست است که نشر چترنگ کتاب کمیک استریپ آن را به انتشار رسانده است.

این کتاب با تصویرهایی از استفن اوئه و با ترجمه کامران برادران و پیام میرزایی در ۱۰۴ صفحه به چاپ رسیده و با شمارگان ۱۵۰۰نسخه‌ای و قیمت بیست و سه هزار تومان به بازار آمده است.

کتاب دیگری که در نشر چترنگ از این نویسنده و در قالب رمان‌مصور به چاپ رسیده، کتاب «نام جاها: نام» است. این کتاب نیز با تصویرگری و اقتباس استفن اوئه حاصل شده که شهریار وقفی‌پور آن را برای چترنگ ترجمه کرده است.

«نام جاها: نام» با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه‌ای و در ۵۲ صفحه با قیمت هفده هزارتومان به انتشار رسیده است.

در پشت جلد کتاب‌ها درباره نویسنده و کتاب آمده است: «مارسل پروست فرانسوی نویسنده نامدار اوایل قرن بیستم است که بسیاری از صاحب‌نظران او را از بهترین نویسندگان تمام اعصار می‌دانند. او عمده شهرتش را مدیون مجموعه هفت جلدی در جست‌وجوی زمان از دست رفته که حجمی نزدیک به ۴۰۰۰ صفحه دارد و حدود ۲۰۰ شخصیت مختلف را در خود جای داده است. بسیاری از شخصیت‌های این مجموعه برگرفته از زندگی حقیقی پروست هستند و پروست نگارش این مجموعه را سال ۱۹۰۹ در ۳۸ سالگی آغاز کرد و پیش از آن که موفق به بازبینی و ویرایش تمام مجموعه شود، از دنیا رفت. سه جلد آخر این مجموعه پس از فوت او و به گردآوری برادرش به چاپ رسیده‌اند.»

همچنین در توضیح رمان‌مصور یا کمیک‌استریپ آمده است: «رمان مصور همان‌طور که از نامش پیدا است گونه‌ای از ادبیات است که از ترکیب متن و تصویر پدید می‌آید. هرچند واژه رمان به آثار بلند داستانی اطلاق می‌شود، اصطلاح رمان مصور اصطلاحی است وسیع که می‌تواند آثار ادبی و غیرادبی مختلفی را در بر گیرد. در ایران به این گونه از ادبیات کمتر پرداخته شده و جدای از ادبیات کودک، شاید گونه طنز آن در قالب کمیک استریپ برای مخاطب آشناتر باشد. نشر چترنگ، برای نخستین‌بار در ایران آثار برجسته و کلاسیک جهان را به صورت رمان مصور منتشر کرده است. کتاب پیش‌رو و سایر کتاب‌های در دست چاپ این مجموعه، تلاشی است برای رواج این گونه ادبی، تا مطالعه آثار کلاسیک را برای مخاطبان مطبوع‌تر سازد.»

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST