کد مطلب: ۱۰۵۷۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶

اقبال عمومی به «مزایای منزوی بودن»

ایبنا: در هفته آخر تیرماه کتاب مزایای «مزایای منزوی بودن» در کتابفروشی‌ها فروش مناسبی داشته است و در ابتدای فهرست پرفروش‌های این هفته قرار گرفته است.

نویسنده این کتاب استیون چیبوسکی است و نگاهی‌ست هوشمندانه با طنینی احساسی، به برهه‌ای از زندگی که بسیاری از ما درباره‌ی آن خاطرات خاص خود را داریم. در زیر لایه عاشقانه کتاب با چنان داستان تلخی در مورد سوءاستفاده جنسی طرف هستیم که هر خواننده‌ای را شوکه می‌کند. «مزایای منزوی‌بودن» نگاهی است هوشمندانه با طنینی احساسی، به برهه‌ای از زندگی که بسیاری از ما درباره آن خاطرات خاص خود را داریم. دیدن این دوران از خلال چشمان یک شخص دیگر به ما یادآور می‌شود که برخی تجربیات شخصی می‌توانند تا چه حد فراگیر و جهان‌شمول باشند.

این کتاب یکی از زیباترین کتاب‌های عاشقانه دهه اخیر است که زندگی جوانان را بررسی می‌کند. رمان یک اثر جوانانه‌ی جذاب و در عین حال خاص است. «مزایای منزوی بودن» در ۷۱ هفته متوالی به عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز قرارگرفت. نویسنده این کتاب استیون چیبوسکی است و کاوان بشیری آن را ترجمه کرده و توسط انتشارات میلکان روانه بازار کتابفروشی شده است.

«مو قرمز» عنوان کتاب دیگری است که این هفته فروش خوبی داشته است. این کتاب را اورهان پاموک نویسنده ترکیه‌ای در ۲۹۵ صفحه نوشتهو توسط انتشارات نشر چشمه در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسیده است. «مو قرمز» ترجمه‌ای است از Kırmızı saçlı kadın، موضوع اصلی این کتاب روایت جم پسری جوان و سودایی است که دست تقدیر او را به روستایی در اطراف استانبول می‌کشاند. او آنجا درگیر ماجرایی عاشقانه می‌شود که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد. هم‌زمان داستان‌های جذاب دیگری هم روایت می‌شوند: بار دیگر، رستم و سهراب شاهنامه‌ی فردوسی به نبرد هم می‌روند و اودیپ پدرش را می‌کشد. پاموک در این رمان جسورانه و خلاقانه افسانه‌ها و اسطوره‌ها را با واقعیت پیوند می‌زند و ماجرایی تودرتو و جذاب با پایانی غافل‌گیرکننده و فراموش‌ناشدنی می‌آفریند. اورهان پاموک به عنوان یکی از مطرح‌ترین رمان‌نویسان ترکیه است که در سال ۲۰۰۶ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. آثار این نویسنده تاکنون بیش از ۱۱ میلیون جلد در سرتاسر جهان فروش داشته است. پاموک در این رمانش نیز به سراغ هنر و ادبیات کهن ایران رفته است.
«ملت عشق» دیگر کتابی است  که در جدول پرفروش‌های این هفته دیده می‌شود. این کتاب که مدت‌هاست در میان پرفروش‌ها دیده می‌شود نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی است و از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است. داستان این رمان روایت زندگی یکنواخت زنی است در غرب که درگیر اندیشه‌های عرفانی شرق می‌شود. به تازگی نسخه صوتی نیز این کتاب با صدای پروین محمدیان راهی بازار نشر شده است.
«خانه لهستانی‌ها» نوشته مرجان شیرمحمدی، «جز از کل» نوشته استیو تولز با ترجمه پیمان خاکسار «مردی به نام اوه» فردریک بکمن با ترجمه حسین تهرانی، «ریگ روان» نوشته استیو تولز با ترجمه پیمان خاکسار، همگی از نشر چشمه در فهرست پرفروش‌های این هفته قرار دارند. همچنین «منپیش ازتو» نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی از انتشارات آموت، «رفتیم بیرون سیگار بکشیم ۱۷ سآل طول کشید» نوشته جمعی از نویسندگان معاصر روس با ترجمه آبتین گلکار از نشر چشمه و «دنیای سوفی» نوشته یوستین گردر با ترجمه حسن کامشاد از انتشارات نیلوفر از جمله کتابهای پرفروشی هستند که در هفته آخر تیرماه فروش خوبی را در کتابفروشیها تجربه کردند.

این آمار از کتابفروشی چشمه آران، شهرکتاب ابن سینا، کتابفروشی چتر، شهرکتاب مرکزی، کتابفروشی ثالث، کتابفروشی افق، کتابفروشی اسفند شیراز، کتابکده فرهنگ زنجان، شهرکتاب گرگان، کافه کتاب آفتاب مشهد، کتابفروشی یراقچی، کتابفروشی چشمه کورش، کتابفروشی مولی، کتابفروشی خوارزمی اصفهان و کتابفروشی امیرکبیر تهیه شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST