کد مطلب: ۱۰۷۰۹
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

فروش تابستانه کتاب از مرز ۱۴۲ هزار نسخه گذشت

مهر:‌ در حالی که شش روز از اجرای طرح «تابستانه کتاب» در ۸۲۷ کتاب‌فروشی عضو این طرح در سراسر کشور گذشته است، میزان فروش کتاب در این طرح، به ۱۴۲ هزار و ۱۸۲ جلد کتاب رسید.

 در بین ۳۱ استان شرکت کننده در طرح تابستانه کتاب، استان تهران با ۱۴۹ کتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با ۹۹ کتاب‌فروشی و قم با ۹۵ کتابفروشی در رده‌های بعدی طرح «تابستانه کتاب» قرار گرفته‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، خراسان رضوی با ۸۱، فارس با ۵۰، کردستان با ۳۳، آذربایجان شرقی با ۳۰، کرمان با ۳۰، مازندران با ۲۵، خوزستان با ۲۳، آذربایجان غربی با ۲۱ و همدان با ۲۰ کتاب‌فروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.

در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های عمومی (تألیف) این طرح، سه کتاب «قهوه‌ی سرد آقای نویسنده» نوشته روزبه معین از نشر نیماژ، «سلام بر ابراهیم:...» از نشر شهید ابراهیم هادی و «سمفونی مردگان» نوشته عباس معروفی از نشر ققنوس در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند.

اجرای طرح «تابستانه کتاب» با شعار «این چنین دوست کتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده است و از بین ۸۲۷ کتابفروشی تأییده شده در این طرح ۶۳۰ کتابفروشی از مراکز استان‌ها و ۱۹۷ کتابفروشی از شهرستان‌ها عضو طرح شده‌اند.

مطابق همین گزارش، علاقه‌مندان و خریداران کتاب می‌توانند از پانزدهم مردادماه با همراه داشتن کارت ملی به مدت ۲۰ روز در مراکز استان‌ها و تا ۳۰ روز در شهرستان‌ها به کتابفروشی‌های عضو طرح مراجعه و از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یکصد هزار تومان استفاده کنند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST