کد مطلب: ۱۰۷۲۷
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

رابطه یک مادر و دختر و تفاوت نسل‌ها در آخرین رمان بلقیس سلیمانی

ایلنا: بلقیس سلیمانی (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از تحویل رمان تازه‌اش به ناشر خبر داد و گفت: نگارش آخرین رمانم به نام «آن مادران، این دختران» به اتمام رسیده و آن را برای طی مراحل اداری دریاقت مجوز و چاپ به نشر ققنوس سپرده‌ام. این داستان؛ روایت رابطه یک مادر و دختر و تفاوت نسل‌ها است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا رمان «آن مادران، این دختران» نیز همچون دیگر کارهای شما تم سیاسی و ارجاع به جامعه ایران دهه ۶۰ دارد یا خیر، بیان کرد: نه این رمان اصلا فضای سیاسی ندارد و سوژه امروزی دارد و امروز را حکایت می‌کند. شخصیت اصلی داستان مدام به سال‌های قبل زندگی‌اش بازمی‌گردد ولی داستان اصلا سیاسی نیست. از لحاظ فضای مکانی هم اتفاقات داستان در گوران و تهران حال حاضر می‌گذرد.

بلقیس سلیمانی (زاده ۱۳۴۲ در کرمان)، داستان‌نویس و منتقد ادبی و پژوهشگر معاصر ایرانی است.

کتاب‌های «بازی آخر بانو»، «بازی عروس و داماد» و «خاله بازی» از آثار اوست که همگی بیش از پنج بارتجدید چاپ شده‌اند و رمان بازی آخر بانو برنده‌ی جایزه ادبی مهرگان و بهترین رمان بخش ویژه‌ی جایزه‌ی ادبی اصفهان در سال ۱۳۸۵ شده است.

او در رشته کارشناسی ارشد فلسفه تحصیل کرده‌است. بیش از هشتاد مقاله در مطبوعات نوشته‌است و برخی از داستان‌های وی به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده است. او داوری برخی جایزه‌های ادبی ازجمله جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی را برعهده داشته است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST