کد مطلب: ۱۰۷۳۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

اقبال ایرانی‌ها به اری دلوکا

مهر:  چهار ماه پس از انتشار کتاب «ماهی‌ها همیشه بیدارند» نوشته آری دلوکا نویسنده شهیر ایتالیایی به زبان فارسی، این کتاب برای دومین نوبت تجدید چاپ و منتشر شد.

این اثر داستانی این کتاب که از پرفروش‌ترین آثار نویسنده آن نیز به شمار می‌رود، روایتی است داستانی از نوجوانی این نویسنده و در آن از زندگی و زیبایی‌های آن سخن می‌گوید و سعی می‌کند از گذشته خود پلی برای آینده مخاطبانش بسازد.

نگاه دلوکا در این داستان بلند به گفته خودش کاشف کنجکاوی و شوق عشق و شور دوستی و صلح در میان انسان‌هاست. محوریت این روایت را همچنین می‌توان آگاهی و آزادی انسان‌ها در کنار هم نیز دانست.

دلوکا زاده سال ۱۹۵۰ در شهر ناپل ایتالیاست. او در ۱۸ سالگی به رم می‌رود و در ادامه از ۲۰ سالگی نوشتن را شروع و همزمان برای گذران زندگی خود به کارگری و بنایی رو می‌آورد که به تعبیر خودش قدیمی‌ترین حرفه جهان است. تجربه کارگری و و نیز سال‌ها رانندگی در جاده‌های ایتالیا و اسپانیا  ارتباطی میان او و جامعه پیرامونش خلق می‌کند که منجر به تبدیل شدن او به نویسنده‌ای درخشان می‌شود؛ نویسنده‌ای که نه در ایتالیا که در فرانسه و اسپانیا نیز مشهور و آثارش جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است.

وی همچنین در کنار نویسندگی یکی از روزنامه‌نگاران مشهور ایتالیا نیز به شمار می‌رود و مقالات دقیقی درباره زندگی و زمانه خود در این نشریات به چاپ رسانده است که محور بسیاری از آنها ارزش‌های انسانی و احیا آن است.

این کتاب با ترجمه غلامرضا امامی منتشر شده است و به تازگی دومین چاپ از آن روانه بازار کتاب شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST