کد مطلب: ۱۰۷۹۹
تاریخ انتشار: شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶

وضعیت درویشیان و آثارش در ۷۶سالگی

ایسنا: همسر علی‌اشرف درویشیان با بیان این‌که حال عمومی این نویسنده خوب است، می‌گوید: دوست دارم دوستانش بیشتر به او سر بزنند و جویای احوالش باشند.

شهناز دارابیان در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت هفتادوششمین سالگرد تولد علی‌اشرف درویشیان، درباره حال عمومی این نویسنده که سال ۸۶ دچار سکته مغزی شد و پس از چندی تا حدودی بهبود یافت، گفت: بعد از اتفاقی که برای او رخ داد، هنوز نمی‌تواند راه برود اما حال عمومی‌اش خوب است.

او درباره وضعیت چاپ کتاب‌های علی‌اشرف درویشیان نیز گفت:  بعد از سال‌ها مجوز تجدیدچاپ جلد دوم مجموعه «داستان‌های محبوب من» صادر شده،  جلد سوم این مجموعه نیز تجدید چاپ شده است، همچنین جلد هفتم مجموعه «داستان‌های محبوب من»  در حال انتشار است.  کتاب «قصه‌های بند» در ماه‌های اخیر تجدید چاپ شده و «سلول ۱۸» هم به چاپ دوم رسیده است.

دارابیان با بیان این‌که در چند سال اخیر مشکلی با ناشران برای حق‌تألیف کتاب‌های درویشیان نداشته‌اند، یادآور شد: کتاب «یادمان صمد» (درباره صمد بهرنگی) که سال‌های قبل منتشر شده بود اخیراً توسط نشر موغام در تبریز با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه چاپ شده است. همچنین این نشر کتاب «جنگ به روایت بچه‌ها» را بعد از وقفه‌ای طولانی منتشر کرده است.

او با بیان این که این بیماری طولانی انسان را به لحاظ جسمی و فکری از توان  می‌اندازد، گفت: دوست دارم دوستان علی‌اشرف بیشتر به او سر بزنند. البته دوستانش به او  سر می‌زنند اما به‌قدری نیست که آدم فکر کند تنها نمانده است. دوست دارم  دوستانش بیشتر کنار او باشند، البته هستند کسانی که می‌آیند و عکسی هم  به یادگار می‌گیرند و می‌روند، اما دیگر زنگ نمی‌زنند و احوال او را نمی‌پرسند.

همسر درویشیان خاطرنشان کرد:  طرف صحبت من بیشتر کسانی هستند که با علی‌اشرف دوستی قدیمی دارند و بالاخره خاطره‌ای با هم دارند. امیدوارم بیشتر به او سر بزنند و جویای احوالش باشند.

به گزارش ایسنا، علی‌اشرف درویشیان، داستان‌نویس و پژوهشگر حوزه ادبیات عامه، سوم شهریورماه ۱۳۲۰ در کرمانشاه به دنیا آمده است.
از این نویسنده پیشکسوت آثار متعددی منتشر شده است که «بیستون»، «آبشوران»، «فصل نان»، «همراه آهنگ‌های بابام»، «گل طلا و کلاش قرمز»، «ابر سیاه هزارچشم»، «روزنامه دیواری مدرسه ما»، «رنگینه»، «کی برمی‌گردی داداش جان»، «آتش در کتابخانه بچه‌ها»، «چون و چرا»، «داستان‌های محبوب من» (با همکاری رضا خندان مهابادی)، «سلول ۱۸»، «سی‌ودو سال مقاومت در زندان‌های شاه» و «افسانه‌ها و متل‌های کردی» از آن جمله‌اند.

«سال‌های ابری» (۲ جلد)، «درشتی»، مجموعه ۲۰ جلدی «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» (با همکاری رضا خندان مهابادی)، «واژه‌نامه گویش کرمانشاهی»، «یادمان صمد» (صمد بهرنگی)، «شب آبستن»، «از این ولایت»، «قصه‌های آن سال‌ها»، «هفت مرد، هفت داستان»، «خاطرات صفر خان» (صفر قهرمانیان) و «دانه و پیمانه» (با همکاری رضا خندان مهابادی) نیز از دیگر آثار این نویسنده و پژوهشگرند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST