کد مطلب: ۱۰۹۳۳
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

واردات اسباب‌بازی حساسیت‌های خاص خود را دارد

ایسنا: یک واردکنندگان اسباب‌بازی گفت: واردات اسباب‌بازی حساسیت‌ها و ممیزی‌های خاص خود را دارد، مثلاً تاکید می‌کنند که «کشتی دزدان دریایی» وارد نشود.
علیرضا میرمحمد صادقی - واردکننده اسباب‌بازی - در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: به‌دلیل آن‌که تنوع قطعات برخی لِگوها زیاد و اندازه آن‌ها کوچک است، تولید آن در داخل کشور توجیه اقتصادی ندارد. تنوع قالب و دستگاه‌های تزریق لِگوها زیاد است. به همین دلیل، با توجه به بازار ایران و برای آن‌که فقط در داخل کشور عرضه شود، مقرون‌به‌صرفه نیست.
او با بیان این‌که لِگوها در چین تولید و به کل دنیا صادر می‌شوند، گفت: هیچ کشوری در زمینه تولید اسباب‌بازی خودکفا نیست. به همین دلیل یکسری محصولات را خودش تولید می‌کند و آن‌هایی را که توجیه اقتصادی ندارند، وارد می‌کند. برای مثال برند لِگو به تمام دنیا صادر می‌شود. شاید آمریکا هم لِگویی به معروفی برند خود لِگو نداشته باشد که آن را هم از دانمارک وارد می‌کند، اما با این حال برخی اسباب‌بازی‌ها به‌صورت تخصصی در بسیاری از کشورها تولید می‌شوند، مثلاً سوئیس و آلمان مدل‌های خاصی از لِگو را با کیفیت بالا تولید می‌کنند، اما در کل، بهترین لِگوها در دانمارک تولید می‌شود.
این واردکننده اسباب‌بازی که حدود چهار سال در این حوزه فعالیت کرده است، درباره دلیل توجه به این نوع از اسباب‌بازی، توضیح داد: لگوها به‌دلیل تنوع زیادی که دارند، روی خلاقیت بچه‌ها تاثیرگذارند و موجب خلاق شدن کودکان می‌شوند. به همین منظور، بچه‌هایی که هوش بالایی دارند، به این اسباب‌بازی علاقه نشان می‌دهند.
میرمحمد صادقی که این محصولات را به‌صورت اینترنتی توزیع می‌کند، درباره مشکل حوزه واردات اسباب‌بازی نیز اظهار کرد: تعرفه واردات لِگو بالا و حدود ۵۰ درصد است و این کار را با سیاست حمایت از تولید داخلی انجام می‌دهند.
او درباره این‌که وقتی ما در ایران توانایی تولید لِگو نداریم، از چه‌چیز باید حمایت کنیم، گفت: درست است که ما در این حوزه تولید لِگو نداریم، اما بلوک‌های بزرگ آن را به شکل ۳۰ تکه تولید می‌کنیم.
وی درباره این‌که لِگوها به چه قیمتی عرضه می‌شوند؟ اظهار کرد: لِگوها با توجه به تعداد آن‌ها، از هشت‌هزار تا پانصدهزار تومان قیمت دارند.
میرمحمد صادقی با بیان این‌که من به‌شکل تخصصی در حوزه بازی‌های ساختاری فعالیت می‌کنم، گفت: لِگوها در تمام ایران توزیع می‌شوند و واردات این محصول صرفه اقتصادی خوبی دارد.
«لِگو» نام تجاری نوعی اسباب‌بازی است که توسط گروه «لگو» در شهر بیلوند دانمارک تولید می‌شود. محصولات «لگو» شامل قطعات کوچک رنگارنگ «آجرهای لگو» است که عموماً کائوچویی یا پلاستیکی هستند و می‌توان آن‌ها را به یکدیگر متصل کرد و حجم‌های گوناگونی را ساخت.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST