کد مطلب: ۱۱۰۹۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶

محسن جعفری‌مذهب، مورخ و ایرانشناس درگذشت

مهر: محسن جعفری مذهب عضو هیات علمی پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دقایقی پیش و پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، دار فانی را داع گفت.

غلامرضا امیرخانی معاون کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه آقای جعفری مذهب حدود نیم ساعت پیش و پس از مدت‌ها درگیر بودن با یک تومور بدخیم مغزی و معالجه مداوم، در منزل بدرود حیات گفت.

وی با اظهار تاسف از فقدان این پژوهشگر برجسته حوزه سندپژوهی گفت: آقای جعفری مذهب که دکترای تاریخ ایران از دانشگاه شهید بهشتی داشت، بیش از ۲۰ سال با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان عضو هیات علمی همکاری مستمر داشت و در برگزاری کنفرانس ها و همایش های داخلی و خارجی در حوزه های ایران شناسی، فعالیت های بسیار موثری انجام داد.

امیرخانی با اشاره به ارتباطات بسیار خوب زنده‌یاد جعفری مذهب با ایران شناسان خارج کشور، فقدان او را ضایعه ای سخت و جبران ناپذیر برای حوزه ایران شناسی در کشور ذکر کرد و افزود: اگرچه تخصص اصلی زنده یاد جعفری مذهب حوزه تاریخ مغول بود اما او یک سکه شناس برجسته و یک کتاب شناس بسیار بزرگ و زبردست نیز بود و مطالعات گسترده ای در زمینه های مرتبط با اقلیت های مذهبی در ایران انجام داد.

 

 

کلید واژه ها: محسن جعفری‌مذهب -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST