کد مطلب: ۱۱۲۷۹
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶

بیست سالگی «سه‌شنبه‌ها با موری»

مهر: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی هرالد، میچ آلبوم امروز شنبه در ساوت بارینگتون در حومه شیکاگو حاضر می‌شود تا ۲۰ساله شدن کتاب پرفروش «سه‌شنبه‌ها با موری» را گرامی بدارد و برای دوستدارانش این کتاب را امضا کند.

این کتاب درباره گذراندن روزهای یک دانشجو با استادش موری شوارتز در آخرین روزهای زندگی وی است. آلبوم کتاب‌های دیگری نیز دارد که «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنی» و «پیام‌های جادویی از فرانکی پِرِستو» از جمله آنهاست.

این نویسنده آمریکایی بیش از ۴۰ میلیون نسخه کتاب فروخته و کتاب‌هایش به ۴۲ زبان در ۵۰ کشور ترجمه و منتشر شده است.

او هنوز به‌عنوان ستون‌نویس «دیترویت فری‌پرس» کار می‌کند و یک برنامه رادیویی دارد. زمانی او به عنوان ستون‌نویس ورزشی شناخته می‌شد اما کارش را به نویسندگی کتاب و خبرهای خاص برای روزنامه گسترش داد.

این نویسنده فعالیت‌های بشردوستانه نیز دارد و اداره کننده یک یتیم‌خانه در پورت دوپرنس هاییتی و چند خیریه است که برای شهروندان کم‌درآمد دیترویت کمک جمع می‌کند.

«سه‌شنبه‌ها با موری» در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و داستان آن درباره ماجرای واقعی ارتباط موری شوارتز با شاگردش میچ آلبوم است. قهرمان اصلی داستان بیمار است، بیماری او بتدریج اعضای بدن را از کار می‌اندازد و باعث مرگ سلولی بافت‌ها و ماهیچه‌های بدن می‌شود، موری مرگ را پذیرفته؛ او خواهد مرد اما در واپسین روزهای زندگی می‌خواهد به کمال برسد.

این کتاب به فارسی نیز ترجمه و منتشر شده است.

آلبوم این کتاب را فقط برای ادای دینی به استادش نوشت و کتاب در چاپی محدود منتشر شد، اما پاسخ به آن آنقدر باورنکردنی بود که این کتاب بلافاصله در رأس پرفروش‌ها جای گرفت و ۳۵۰ هفته همان جا ماند.

نسخه خاصی برای گرامیداشت بیستمین سال انتشار این کتاب به بازار آمده که شامل مقدمه‌ای به قلم آلبوم و درباره رابطه او با موری است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST