کد مطلب: ۱۱۴۹۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶

جیمی اولیور ودیوید ویلیامز پا به پای هم در کورس بازار کتاب کریسمس

مهر: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، کریسمس امسال بازار کتاب بریتانیا شاهد یک رقابت جدی بین جیمی اولیور آشپز مشهور و نویسنده کتاب‌های پرفروش آشپزی از یک سو و دیوید ویلیامز نویسنده پرفروش کتاب‌های کودک است.

این رقابت از یک سو بین کتاب جدید آشپزی جیمی اولیور و کتاب جدید ویلیامز با عنوان «بابای بد» که اکنون در بالای فهرست پرفروش بریتانیا جای دارد، در جریان است.

هر دوی این نویسنده‌ها از سابقه‌ای طولانی برای پیش برد این رقابت برخوردار هستند و اولیور به عنوان آشپز تلویزیون بریتانیا تاکنون پنج بار عنوان پرفروش‌ترین کتاب بازار کریسمس بریتانیا را از آن خود کرده است. از سوی دیگر ویلیامز بازیگر و کمدین نیز محبوبیت زیادی در بین مخاطبان دارد و سال پیش موفق به کسب این جایگاه شده بود.

در حالی که بازار کتاب شب عید کریسمس بریتانیا در سال‌های اخیر در باتلاق فروش آثار هجو فرو رفته بود، آمار فروش آثار غیرداستانی که هفته پیش منتشر شد نشان می‌دهد این آثار در مقایسه با سال پیش،  ۱۶ درصد از نظر تعداد کاهش یافته که به معنی کاهش محبوبیت آثار هجو است.

امسال تاکنون بزرگ‌ترین برنده از نظر فروش در یک روز کتاب «چطور عمل می‌کند: کودک» بود که بیش از ۱۰ هزار نسخه در یک روز فروش کرد، در حالی که سال پیش کتاب «پنج در جزیره برکسیت» بیش از ۵۰ هزار نسخه تا پیش از بازار دسامبر فروش کرده بود.

امسال ویلیامز در رأس فهرست فروش بریتانیا جای دارد و فروش رمان او در ژانر کودک و نوجوان در شمارگان حدود ۸۰ هزار نسخه ظرف دو هفته اخیر، او را در صدر نشانده است. دیگر کتاب کودک این فهرست کتاب جدید جف کینی با فروش حدود ۵۰ هزار نسخه در یک هفته و کتاب جدید جیمی اولیور با عنوان «۵ جزء ترکیبی» با فروش حدود ۵۰ هزار نسخه در دو هفته، است. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که رقابت اصلی بازار کریسمس بین این دو نویسنده باشد.

با این حال یکی از دست اندرکاران بازار کتاب می‌گوید: کریسمس فصل شگفتی است و ممکن است ناگهان کتاب دن براون یا رمان جدید لی چایلد بازار مخاطبان را فتح کند و داستان بتواند در رأس فروش کریسمس قرار بگیرد.

گفته می‌شود معمولاً ۲۰ کتاب داستانی در بازار شب کریسمس بریتانیا با هم رقابت می‌کردند اما امسال عرصه این رقابت تنگ‌تر شده و «کلمات گمشده» نوشته جکی موری، «زنان و قدرت» نوشته مری برد و کتاب جدید فیلیپ پولمن با عنوان «وحشی زیبا» میدان‌دار این رقابت هستند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST