کد مطلب: ۱۱۶۴۱
تاریخ انتشار: شنبه ۲ دی ۱۳۹۶

شازده کوچولو در مترو منتشر شد

مجموعه آثار نخستین جشنواره‌ی داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار، با عنوان «شازده کوچولو در مترو» به همت دبیرخانه‌ی جایزه‌ی ادبیات اقلیت منتشر شد.

این کتاب دربردارنده‌ی گزیده‌ای از داستان‌های پانزده‌کلمه‌ای شرکت‌کنندگان در این جشنواره است که به همراه مقدمه‌هایی از داوران جشنواره، ابوتراب خسروی، محمدجواد جزینی و محمدرضا یوسفی و نیز یادداشت‌هایی از شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان جشنواره درباره‌ی این جشنواره و موضوع کودکان کار منتشر شده است.

شازده کوچولو در مترو در ۲۳۲ صفحه و ۵۰۰ نسخه با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان به همت دبیرخانه‌ی جایزه‌ی ادبیات اقلیت منتشر شده است.

دبیرخانه‌ی جایزه‌ی ادبیات اقلیت، پنجم بهمن ۱۳۹۵ فراخوان نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی داستان پانزده کلمه‌ای با موضوع کودکان کار را منتشر کرد. مهلت ارسال اثر به این جشنواره که با حمایت جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان برگزار می‌شد، تا بیستم فروردین ۱۳۹۶ ادامه داشت و در این مدت، ۴۸۶ شرکت‌کننده ۱۸۴۳ اثر را به دبیرخانه‌ی این جایزه فرستادند.

در دور اول داوری این جشنواره ۳۱۰ اثر از ۲۱۶ شرکت‌کننده انتخاب شد و نتایج نهایی روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان اعلام شد و ده برگزیده‌ی بخش اصلی به همراه پنج داستان تقدیرشده و نیز ده برگزیده‌ی بخش ویژه‌ی شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان که به همت دو ماهنامه‌ی باغ و سلام بچه‌ها برگزار می‌شد، معرفی شدند.

به برگزیدگان بخش اصلی علاوه بر لوح تقدیر و هدایای غیرنقدی، مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی تعلق گرفت و به پنج اثر تقدیری نیز لوح تقدیر و بسته‌ی هدیه‌ی کتاب انتشارات تاک و به برگزیدگان بخش ویژه‌ی شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان نیز بسته‌ی فرهنگی ماهنامه‌ی باغ و اشتراک دوساله‌ی ماهنامه‌ی سلام‌بچه‌ها و نیز کارت هدیه‌ای از طرف دبیرخانه‌ی جایزه تعلق گرفت که این هدایا به وسیله‌ی پست برای برگزیدگان ارسال شد.

جشنواره‌ی داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار، به صورت کاملاً مستقل و به همت و ابتکار دبیرخانه‌ی جایزه‌ی ادبیات اقلیت (وابسته به سایت ادبیات اقلیت) و با حمایت نهادها و موسساتی از جمله موسسه شهر کتاب برگزار شد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST