کد مطلب: ۱۱۸۱۶
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶

«مجموعه آثار منثور نیما یوشیج» منتشر شد

ایسنا: «دفترهای نیما» (مجموعه آثار منثور نیما یوشیج) به عنوان نخستین مجلد از مجموعه آثار پدر شعر نو ایران منتشر شد.

 این اثر که به‌کوشش شراگیم یوشیج، تنها فرزند نیما تهیه و توسط انتشارات رشدیه منتشر شده است، داستان‌ها، نمایشنامه و سفرنامه‌های نیما را گرد آورده است. این کتاب به همراه پرتره‌هایی از نیما به قلم بهمن محصص، هانیبال الخاص، علی گلستانه و منوچهر معتبر در دسترس علاقه‌مندان این شاعر قرار گرفته است.

ناشر در مقدمه کتاب آورده است: «برآنیم تا کلیات آثار نیما؛ آن پیشقراول ادبیات و شعر معاصر را در مجموعه‌ای مدون منتشر کنیم، چه این‌که بر پیشتازی نیما در ادبیات صحه می‌گذاریم، چراکه براین باوریم آثار او از داستان و نمایشنامه گرفته تا سفرنامه و مقالات ادبی، چیزی به منزلت و فخامت شعر اوست، واقعیتی که به سبب انتشار مغشوش و پراکنده بازمانده‌های نیما، نسل امروز آن را به‌درستی درنیافته است.»

در بخش دیگری از معرفی کتاب عنوان شده است: «کتاب پیش رو، نخستین مجلد از «دفترهای نیما» است که به همت شراگیم یوشیج تقدیم دوستداران ادب و فرهنگ می‌شود. در این میان علاوه بر آن‌که آثار منثور نیما تاکنون در مجموعه‌ای مدون و مستقل به طبع نرسیده است، در این اثر، داستان‌های «خرِ مشهدی احد»، «عروسک پسِ پرده»، «مسافرت دکتر چیلوندی» و همچنین نمایشنامه «خواهش می‌کنم» برای نخستین‌بار است که روی انتشار می‌بینند، آثاری که تا به اکنون گمان برده می‌شد یا نیما خود آنان را سوزانده و یا در گذر سالیان از بین رفته‌اند.»

«دفترهای نیما» در ۴۴۴ صفحه و به بهای ۴۵۰۰۰ تومان در دسترس دوستداران ادبیات قرار دارد.

 

 

کلید واژه ها: دفترهای نیما -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST