کد مطلب: ۱۱۸۴۷
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶

یکه‌تازی نویسندگان زن در پرفروش‌های انگلیس

ایسنا:‌ آمارها نشان می‌دهد از ۱۰ اثر پرفروش بازار کتاب انگلستان، تنها یک عنوان آن‌ها توسط نویسنده مرد نوشته شده است.

به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی سال ۲۰۱۷ انگلستان با یکه‌تازی نویسندگان زن منتشر شد. در این فهرست نام «مارگارت اتوود» صدرنشین است و تنها مرد حاضر در آن، «هاروکی موراکامی» است.

سال گذشته رمان «قصه ندیمه» مارگارت اتوود به سریالی تلویزیونی تبدیل شد و باعث پرفروش شدن دوباره این کتاب و دیگر آثار این داستان‌نویس کانادایی شد. فروش آثار این نویسنده در سال ۲۰۱۷ به دو میلیون و ۸۰۰ هزار پوند رسید و او را در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های ادبیات داستانی قرار داد.

رتبه دوم این جدول از آن «سارا پری» نویسنده کتاب برنده جایزه «مار اسکس» است که کتاب‌هایش یک میلیون و ۶۰۰ هزار پوند فروش داشته. پس از او «هلن دانمور» قرار دارد که در ژوئن سال گذشته از دنیا رفت. فروش رمان و مجموعه شعرهای او در سال ۲۰۱۷ میلادی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار پوند رسید.

«نوامی آلدرمن» نویسنده‌ای که با رمان «قدرت» جایزه ادبیات داستانی زنان را کسب کرد و «النا فرانته» نویسنده ایتالیایی هم رتبه‌های چهارم و پنجم را در این فهرست داشتند.

«هاروکی موراکامی» نویسنده مشهور ژاپنی با فروش یکی میلیون پوندی کتاب‌هایش جایگاه ششم را به نام خود زد. «آلی اسمیت»، «زادی اسمیت»، «مگی اوفرل» و «آرونداتی روی» هم این لیست را کامل کردند.

براساس این گزارش، «جولین بارنز» و «ایان مک‌ایون» که فروش کتاب‌های‌شان در سال ۲۰۱۷ به ۸۵۵ هزار پوند رسید موفق نشدند به فهرست ۱۰ نویسنده پرفروش راه پیدا کنند.

این جریان درباره «کازوئو ایشی‌گورو» نویسنده انگلیسی ژاپنی‌تبار که جایزه نوبل ادبیات سال گذشته را از آن خود کرد هم صدق می‌کند. فروش رمان‌های نویسنده «بازمانده روز» در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۰۹ هزار پوند گزارش شد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST