کد مطلب: ۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

مصاحبه‌ی تاریخ شفاهی با نوش‌آفرین انصاری منتشر شد

مهر: کتاب «ستاره فروزان: مصاحبه تاریخ شفاهی با نوش‌آفرین انصاری» چاپ و منتشر شد.

 این کتاب را انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران در ۲۶۷ صفحه چاپ و روانه بازار نشر کرده است. مصاحبه، تحقیق و تدوین این اثر را  پیمانه صالحی انجام داده است.

در این کتاب، اطلاعاتی در مورد «دوران کودکی، نوجوانی و جوانی، تحصیلات، مسافرت‌ها، ازدواج، تدریس، تحقیق، مسئولیت‌ها، جایزه‌ها و کارنامه علمی استاد کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و فعالیت‌های دوستدار کتاب کودک و دبیر شورای کتاب کودک ایران، کتابخانه ملی ایران، انجمن‌های کتابداری آمریکا، کانادا، اروپا و ایران،   شورای کتاب کودک و ...» از زبان نوش‌آفرین انصاری ارائه شده است.

نوش آفرین انصاری در سال ۱۳۱۸ در شهر سیملا در هندوستان به دنیا آمد. پدرش کارمند وزارت امور خارجه و مادرش دانش آموخته رشته آموزش پیش ازدبستان بود. وی دوران کودکی و نوجوانی خود را به سبب پیشه پدر در کشورها و شهرهای گوناگون گذراند. نوش آفرین انصاری که دانش آموخته کتابداری است، در سال ۱۳۴۲ برای جمعی از پایه گذاران شورای کتاب کودک، از جمله توران میرهادی، در مدرسه روش نوکارگاه کتابداری برگزارکرد و از همین هنگام سرنوشت او با توران میرهادی و شورای کتاب کودک گره خورد.

انصاری تحصیل در رشته کتابداری را تا مقطع کارشناسی در مدرسه عالی کتابداری ژنو و مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داده است. از نوش آفرین انصاری تاکنون کتاب‌ها و مقاله‌های تالیفی و ترجمه‌های بسیاری به ویژه در زمینه کتابداری و کتابخانه‌های کودکان و بزرگسالان منتشر شده است. از کتاب‌های او که اکنون دبیر شورای کتاب کودک است می‌توان به «تشکیل کتابخانه در روستا»، «مجموعه مقالات درباره کتاب و کتابداری» و ترجمه «مدخل تاریخ شرق اسلامی» اشاره کرد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST