کد مطلب: ۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷

می‌خواهید درباره‌ی «نژاد» صحبت کنید؟

مهر: کتاب «می‌خواهید راجع به نژاد صحبت کنید؟» در باره موضوعات مختلفی می‌پردازد که به نژادپرستی ارتباط دارند، از جمله «امتیازات و امتیازجویی‌های سفیدپوستان» و «خشونت پلیس نسبت به رنگین‌پوستان و اقلیت‌های نژادی»، «تبعیض سیستماتیک نژادی»، «پرخاشگری‌های کلامی- رفتاری»، «جنبش‌های ضد نژادپرستانه» و... .

این کتاب همچنین به بررسی جنبش «Black Lives Matter» پرداخته و و با روشی غیرالقایی، خواننده را مجاب می‌کند که در حرکت‌های ضدنژادپرستانه مشارکت داشته باشد.

«اولو» در این کتاب تلاش می‌کند با پل زدن میان مردم رنگین پوست و سفیدپوست آمریکا که با پیچیدگی‌های نژادی مبارزه می‌کنند به سوالاتی پاسخ دهد که خوانندگان معمولا جرئت پرسیدن آنها را ندارند. همچنین او سعی می‌کند مفاهیمی را توضیح دهد که هنوز هم آمریکایی‌های زیادی از صحبت کردن در مورد آن‌ها طفره می‌روند.

«جوما اولو» پژوهشگر و روزنامه‌نگار، معمولا به عنوان نویسنده‌ای شناخته می‌شود که با بیانی طنزآمیز مسائل حساس و پرهزینه در آمریکا را به شیوه‌ای موثر مورد توجه و تمرکز قرار می‌دهد. کارهای ضد نژادپرستانه‌ی او در روزنامه‌های گاردین، نیویورک و سایر نشریات معتبر مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. وی همچنین در نشریه سیاتل به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نویسنده‌ها آمریکایی شناخته شده است.

کتاب «می‌خواهید راجع به نژاد صحبت کنید؟» را انتشارات سیل پرس در ژانویه سال جاری در قالب ۲۵۶ صفحه منتشر کرده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST