کد مطلب: ۱۴۳۸۷
تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷

داستان جدید «خالد حسینی» برای کودک سوری

ایسنا: جدیدترین اثر «خالد حسینی» که سه روز دیگر منتشر می‌شود ادای احترامی به خانواده‌های مهاجر و «آیلان کردی» کودک غرق‌شده سوری است.

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس تریبون، جدیدترین اثر «خالد حسینی» نویسنده مطرح افغانی-آمریکایی که یک داستان نیمه‌بلند به نام «نیایش دریا» است از تاریخ ۳۰ اوت (۸ شهریور) از سوی انتشارت بلومزبری و در ۶۴ صفحه منتشر می‌شود.

این کتاب جدید در واقع ادای احترامی است به «آیلان کردی»، کودک سه‌ساله سوری که جسد او در سال ۲۰۱۵ میلادی در سواحل ترکیه پیدا شد و واکنش‌های جهانی زیادی را به همراه داشت.

«خالد حسینی» پس از دیدن عکس‌های منتشرشده از «آیلان کردی» تصمیم به نگارش داستان «نیاش دریا» گرفته است. این کتاب روایتگر داستانی مختصر و ویران‌کننده از زبان پدری است که پسرش را با قایق از سوریه خارج کرده است. این پدر در واگویه‌های خود مدام دعا می‌کند که آب‌های وسیع دریا، فرزندش را ایمن نگه دارند.

«نیایش دریا» همچنین به زندگی این کودک سوری در شهر حمص و پیش از جنگ و مهاجرت نیز می‌پردازد و نشان می‌دهد شهری که روزگاری خانه نام داشت چگونه به یک منطقه جنگی مرگبار تبدیل شده است.

«خالد حسینی» درباره انتشار کتاب جدیدش گفت: ما در میان بحران مهاجرتی جمعیتی عظیمی زندگی می‌کنیم و کتاب «نیایش دریا» ادای احترامی به میلیون‌های خانواده‌ چون خانواده‌ «آیلان کردی» است که به واسطه جنگ و آزار و شکنجه مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

«خالد حسینی» ۵۲ ساله نویسنده‌ای است که دو رمان اولش بیش از ۳۸ میلیون نسخه فروخت و کتاب «بادبادک‌باز» او که در سال ۲۰۰۳ به چاپ رسید در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های «نیویورک تایمز» قرار گرفت. این رمان نخستین اثر یک نویسنده‌ افغان بود که به زبان انگلیسی ترجمه شد. نسخه‌ سینمایی «بادبادک‌باز» نیز به کارگردانی «مارک فورستر» در سال ۲۰۰۷ نامزد دریافت جایزه اسکار شد. «خالد حسینی» با انتشار «هزار خورشید تابان» در سال ۲۰۰۷ این مسیر را ادامه داد و در سال ۲۰۱۳ سومین کتاب خود یعنی «و کوه‌ها طنین انداختند» را روانه بازار کرد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST