کد مطلب: ۱۴۴۷۱
تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

آثاری از براهنی، رویایی و صالح‌علا در انتظار

ایسنا: کتاب گزیده‌ شعرهای رضا براهنی، عاشقانه‌های یدالله رویایی و داستانی از محمد صالح‌علا در انتظار دریافت مجوز نشر هستند.

 مجید ضرغامی مدیرمسئول انتشارات سرزمین اهورایی با ابراز ناراحتی از برطرف نشدن مشکلات ممیزی برای بعضی از آثار گفت: متاسفانه علی‌رغم قول‌هایی که داده شد بعد از گذشت چند سال هنوز کتاب گزیده شعرها و نظرات ادبی رضا براهنی در ارشاد مانده است و عملا پاسخ روشنی برای دریافت مجوز چاپ این کتاب دریافت نکرده‌ایم. همچنین قرارداد دو کتاب از یدالله رویایی بسته شده است؛ یکی کتاب «عاشقانه‌های نیما یوشیج» و دیگری کتاب «تنِ نوشتن» که مجموعه شعرهای عاشقانه رویایی است. این کتاب نیز بعد از گذشتن چند سال و پیگیری‌های فراوان هنوز موفق به دریافت مجوز چاپ نشده است. کتاب «پریدن با یک بال» هم که داستانی خلاقانه و جالب از آقای صالح‌علا است هنوز در انتظار مجوز نشر مانده است.

او ابراز امیدواری کرد: مسئولین محترم با توجه به وعده‌های قبلی، شرایط دریافت مجوز چاپ این قبیل آثار فرهنگی را آسان‌تر گرفته و با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی و اجرایی که در راه نشر کتاب در این روزها وجود دارد موانع راه نشر آثار ادبی را کمتر کنند.

ضرغامی در باره‌ آخرین وضعیت کتاب مجموعه ترانه‌های محمد صالح‌علا نیز گفت: همان‌طوری که قبلا اعلام شده است کتاب مجموعه ترانه‌های شاعر و هنرمند گرامی آقای محمد صالح‌علا در دست تدوین و ویرایش است و با این که مدت زمانی از منعقد شدن قرارداد نشر این کتاب گذشته است هنوز موفق نشده‌ایم که متن نهایی را از مولف دریافت کنیم. متاسفانه این تاخیر صورت گرفته است و دلیل آن نیز کمبود وقت کاری مولف است. البته در تماس‌های مکرری که با آقای صالح‌علا داشته‌ایم ایشان قول داده‌اند تا به زودی نسخه‌ نهایی این مجموعه را که قرار است با داستان‌های وابسته به هر ترانه جمع‌آوری شود در اختیار ناشر قرار دهند. امیدواریم که این شاعر و ترانه‌سرای گرامی به زودی این کتاب را نهایی کرده و در اختیار ناشر قرار دهد تا کتاب به دست مخاطبین مشتاق برسد و همگی بیشتر از این بدقول نشویم.

این ناشر همچنین گفت: چاپ بیست و هشتم کتاب «تمامی آن‌چه که مردان در باب زنان می‌دانند» صالح‌علا منتشر شده و در بازار نشر موجود است و به زودی ترجمه‌ انگلیسی، فرانسه و آلمانی این اثر خلاقانه و مفهومی نیز منتشر می‌شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST