کد مطلب: ۱۷۴۳۱
تاریخ انتشار: شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷

انتشار ۲ کتاب جدید در حوزه‌ طنز

ایسنا: ترجمه دو کتاب «کالیپسو» نوشته «دیوید سداریس» و «به بی‌نهایت خوش آمدید» نوشته‌ «گرنت نیلور» در حوزه‌ طنز منتشر شد.

 آخرین کتاب «دیوید سداریس» که از نویسندگان محبوب در ایران است با نام «کالیپسو» با ترجمه‌ رضا اسکندری آذر در ۲۳۰ صفحه و با قیمت ۲۳ هزار تومان از سوی نشر سنگ منتشر شده است.

«کالیپسو» مجموعه‌ای از داستان‌های طنز سداریس است که عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۸ را در آمریکا به دست آورد. نشریه‌ گاردین درباره‌ این کتاب و نویسنده‌اش می‌نویسد: «بی‌تردید دیوید سداریس سلطان طنز است... «کالیپسو» هم خنده‌دارتر، هم دردناک‌تر از تمام نوشته‌های دیگر اوست.»

این کتاب در سایت گودریدز با اختلاف اندکی در تعداد آرا، عنوان رتبه‌ دوم بهترین اثر طنز سال ۲۰۱۸ را به دست آورد.

«به بی‌نهایت خوش آمدید» نوشته‌ «گرنت نیلور» با ترجمه‌ رضا اسکندری آذر کتاب دیگری است که در ۳۶۰ صفحه با قیمت ۳۷ هزار تومان در همین نشر به چاپ رسیده است.

در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: این کتاب را یکی از زیباترین رمان‌های طنز بریتانیا توصیف می‌کنند. نویسنده‌ کتاب، «گرنت نیلور» درواقع ترکیبی از دو نامِ آشنا در حوزه‌ ادبیات طنز انگلستان یعنی «راب گرنت» و «داگ نیلور» است. این دو در اواسط دهه‌ ۸۰ بعد از تجربه‌ نگارش برنامه‌های طنز عروسکی و رادیویی، مجموعه‌رمان «کوتوله‌ سرخ» را به صورت مشترک نوشتند که بعد از انتشار توسط انتشارات پنگوئن در سال ۱۹۸۹ به یک اثر پرفروش تبدیل شد. «به بی‌نهایت خوش آمدید» نخستین جلد از این مجموعه است؛ رمانی که با طنزی شیرین و در عین حال گزنده، زندگی و مرگ را به شوخی می‌گیرد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST