کد مطلب: ۱۷۶۷۸
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

«نگاه‌ نو» ویژه محمدعلی اسلامی ندوشن منتشر شد

 

ایسنا: شماره صد و بیستم مجله «نگاه‌ نو» ویژه محمدعلی اسلامی ندوشن با عکس روی جلد این نویسنده و پژوهشگر منتشر شد.

به گزارش ایسنا، بخش مقاله‌های این شماره از «نگاه نو» با این مطالب همراه است: «تاریخ سیر اندیشه‌ها» نوشته هـ.هلبورن با ترجمه عزت‌الله فولادوند، «ونزوئلا: نه به مداخله، نه به مادورو» از جان فنر با ترجمه احمد سیف، «انسان‌های شیشه‌ای و حق حفاظت از حریم خصوصی» از سیما راستین، «جبهه ملی چهارم و انقلاب، ۱۳۵۵-۱۳۵۷» از محمدحسین خسروپناه، «مرگ ایوان ایلیچ و محاکمه؛ یک جرم و دو روایت» از سعید رضوانی، «درآمدی به معناشناسی حافظ _۲» از داریوش آشوری، «تجدد رایزنانه، گزینه‌ای در برابر تجدد آمرانه» نوشته تورج اتابکی و «بهار غم‌انگیز؛ زمینه پدید آمدن شعر و موسیقی برنامه گل‌های تازه شماره هفت» نوشته مهدی فیروزیان.

«اسلامی ندوشن، ناسیونالیسم فرهنگی و زبان فارسی» از محمد دهقانی، «اسلامی ندوشن: ادبیات به مثابه هویت ملی_انسانی» از کامیار عابدی، «مرزبانی از قلمروهای ایرانی فرهنگی» از فریدون مجلسی، «محمدعلی اسلامی ندوشن: فرزند چندهزارساله ایران» از فرخ امیرفریار و «کتاب‌شناسی توصیفی آثار محمدعلی اسلامی‌ ندوشن» نوشته حسین مسرت مطالب بخش ویژه «نگاه نو» با عنوان گرامیداشت هفتاد سال کوشش فرهنگی دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن است.

در بخش ادبیات و هنر این شماره از فصلنامه نیز «زندان در روایت عربی» نوشته نرگس قندیل‌زاده، «خانه مادربزرگ» نوشته نازی عظیما و «ایریارته» نوشته ماریو بندتی با ترجمه لیلا مینائی درج شده است.

در بخش نقد و نظر هم مطالبی از محمدعلی موحد با عنوان «گله‌گزاری در نقاب نقد ادبی» و محمد مالجو با عنوان «مبارزه با غول نقدینگی: بار اصلاح بر دوش چه کسانی؟» را می‌خوانیم.

همچنین «یک سال، یک کتاب»، «نبض امروز» و «تازه‌های کتاب» در بخش کتاب، کاریکاتور شماره جدید نگاه نو منتشر شده‌اند.

شماره ۱۲۰ فصلنامه «نگاه نو» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی علی میرزائی در ۲۶۰ صفحه با شمارگان ۴۸۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

مژده دقیقی، محمد دهقانی، رضا رضایی، آبتین گلکار و حسین معصومی همدانی هئیت مشاوران این فصلنامه هستند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST