کد مطلب: ۱۸۱۴۱
تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

«شدن» و «تحصیل‌کرده»‌ همچنان پرفروش

ایسنا: «شدن»؛ کتاب‌ زندگی‌نامه «میشل اوباما»‌ و «تحصیل‌کرده»؛ خاطرات «تارا وست‌ اور» همچنان در لیست کتاب‌های پرفروش‌ غیرداستانی نشریه نیویورک‌تایمز قرار دارند.

به گزارش ایسنا، کتاب «هوارد استرن دوباره بازمی‌گردد» ‌نوشته «‌هوارد استرن» در اولین هفته حضور خود در لیست‌پرفروش‌های غیرداستانی نیویورک‌تایمز در جایگاه اول این لیست قرار گرفته است. «‌هوارد استرن» ‌مجری رادیویی در کتاب خود به بهترین گفت‌گوهای زنده خود با میهمانانش طی چهار دهه‌ اخیر پرداخته است.

در رتبه دوم این لیست نیز کتاب «‌پیشگامان» نوشته «دیوید مک‌کولو» نویسنده برنده دو جایزه پولیتزر برای نگارش زندگی‌نامه «‌هری ترومن»‌ و «جان آدامز» قرار دارد. «‌دیوید مک کولو» تاریخ‌دان آمریکایی در کتاب جدیدش به یکی از مهم‌ترین فصل‌های تاریخ آمریکا یعنی «تسخیر  قلمروهای شمال غرب» پرداخته است.

کتاب «‌شدن» که زندگی‌نامه «‌میشل اوباما» بانوی اول سابق ایالات متحده را از دوران کودکی تا حضورش در کاخ سفید روایت می کند، پس از پشت سر گذاشتن بیست و هفتمین حضور خود در لیست پرفروش‌های غیرداستانی نیویورک‌تایمز در رتبه سوم این لیست قرار دارد. «میشل اوباما» پیش‌تر درباره کتابش گفته بود: «در این کتاب من درباره ریشه‌هایم و این‌که به عنوان دخترکی از خطه جنوبی شیکاگو صدایم را پیدا کردم، قوی شدن و از آن برای قدرت دادن به دیگران استفاده کردن، حرف زده‌ام. امیدوارم سفر من الهام‌بخش خوانندگان باشد تا شجاعت تبدیل شدن به کسی را که آرزویش را دارند، پیدا کنند. بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن داستانم هستم.»

کتاب «تحصیل‌کرده» نوشته «تارا وست اور» پس از گذشت مدت زمان قابل توجه ۶۵ هفته همچنان در این لیست قرار دارد و جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. کتاب «‌تحصیل‌کرده»‌ را که در سال ۲۰۱۸ توسط همین نشریه به عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر سال معرفی شده بود می‌توان اقدامی شجاعانه و نوآورانه قلمداد کرد. نویسنده این کتاب به عنوان کوچک‌ترین فرزند یک خانواده ۹ نفره در آیداهو بزرگ شد. او در شرایطی زندگی می‌کرد که تا زمانی که به کالج برود حتی شناسنامه نداشت و نتوانست به مدرسه برود. دوران کودکی‌اش اغلب در کمک به مادرش به عنوان یک قابله غیرمجاز و پدرش که به پارانویا مبتلا بود در یک زباله‌دان ضایعات فلزی سپری شد. او با غلبه بر این شرایط توانست از دانشگاه کمبریج مدرک دکتری تاریخ دریافت کند. شرایط زندگی او، اراده‌اش و تشنگی بی‌پایانش برای یادگیری در این کتاب خاطرات جذاب گنجانده شده است. این کتاب‌ نامزد جایزه ملی منتقدان،‌ مدال «کارنگی» و برنده جایزه «‌گودریدزر» در سال ۲۰۱۸ شده است.

در رتبه پنجم این لیست نیز کتاب «‌بریتانیایی‌ها در راهند»‌ نوشته «‌ریک آتکینسون» دیگر برنده جایزه «پولیتزر» قرار دارد که در آن به وقایع تاریخی سال‌های ۱۷۷۵ تا ۱۷۷۷ پرداخته است. کتاب «‌بریتانیایی‌ها در راهند» نام اولین جلد از سه‌گانه جدید این نویسنده به نام «‌سه‌گانه انقلاب»‌ است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST