کد مطلب: ۱۸۲۳۵
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

دیدار با نویسنده سوئدی به همراه «گرگ ماسه‌ای»‌اش

اول تیر به مناسبت هفته فرهنگی سوئد،« اُسا لیند» نویسنده سوئدی در نشستی با مخاطبان خود درباره آثارش به گفتگو می‌نشیند، در این نشست «ورونیکا نوردلوند» رایزن فرهنگی سفارت سوئد در ایران به همراه «مهدی رجبی»( نویسنده) و فرزاد فربد (مترجم و مدیر انتشارات ریتون سوئد) حضور خواهند داشت.

این برنامه در دوبخش گفتگو در ساعت ۱۸ و قصه‌خوانی برای کودکان ۹تا ۱۲ سال در ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

در بخش اول، اُسا لیند به همراه مهدی رجبی و فرزاد فربد درباره ادبیات سوئد، علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان به ادبیات و عوامل مؤثر بر آن به گفتگو می‌نشینند. در این بخش چالش‌های نویسندگی از دیدگاه این دو نویسنده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در بخش دوم، قصه‌خوانی ازمجموعه داستان « گرگ ماسه‌ای» برگزار می‌شود. این مجموعه که از زبان سوئدی به همراه کپی‌رایت به زودی روانه بازار می‌شود در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت مهم‌ترین جایزه ادبیات سوئد «نیلز هالگرشون» شده است.

این مجموعه داستان، ماجرای دوستی گرگ خردمند ماسه‌ای است که به سوال‌های مطرح شده و روزمره کودک این داستان پاسخ داده و با پرسش‌هایی او را به  سوی مسائل مهم‌تری سوق می‌دهد.

اُسا لیند علاوه بر جایزه نیلز هالگرشون، جایزه «کولاگولا» که به نویسنده برتر اهدا می‌شود را در سال ۲۰۱۴ ، و جایزه بوک ژوری سال ۲۰۱۵ که توسط مخاطبان به صورت سالانه اهدا می‌شود را دریافت کرده است.

این نشست در روز شنبه اول تیر ساعت۱۸ برای بزرگسالان و در ساعت ۱۹:۳۰ برای کودکان در شهرکتاب مرکزی، واقع در خیابان شریعتی نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود. حضور برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST