کد مطلب: ۱۸۴۳۶
تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸

برایان دی پالما رمان طنز سیاسی می‌نویسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انترتینمنت ویکلی، برایان دی پالما کارگردان افسانه‌ای سینما قصد دارد توانایی قصه‌گویی بر پرده نقره‌ای را این بار به صفحات کاغذ منتقل کند.

این کارگردان مطرح هالیوود اولین رمانش را قرار است منتشر کند. این رمان که با همکاری سوزان لمن نوشته شده بهار آینده از سوی «هارد کیس کرایم» به بازار می‌آید.

«آیا مارها ضروری هستند؟» عنوان این رمان است و از آن به عنوان یک طنز سیاسی یاد شده که تریلری درباره انتقامی زنانه است. داستان این رمان درباره سناتوری است که علیه زنش که به بیماری پارکینسون مبتلا شده با همکار زیبا و جوانش توطئه می‌کند. وقتی همه چیز به هم می‌ریزد، سناتور از یکی از دستیارانش می‌خواهد تا همه چیز را روبه‌راه کند اما عواقب مرگبار این ماجراها از واشنگتن تا پاریس کشیده شده است.

عنوان این رمان یادآور فیلم کلاسیک ۱۹۴۰ با عنوان «لیدی ایو» از پرستون استراگس است که در آن هنری فوندا در حالی که نشسته، دارد کتابی با عنوان «آیا مارها ضروری هستند؟» را می‌خواند.

این رمان به نوعی یادآور کارهای شناخته شده دی پالما در سینما از جمله رویارویی با یکی از دست‌اندرکاران فیلم در فرانسه برای بازسازی فیلم «سرگیجه» آلفرد هیچکاک است.

دی پالما بیش از همه به‌عنوان کارگردان فیلم‌هایی چون «صورت زخمی» و «کری» شناخته می‌شود و نیز نسخه اصلی «مأموریت: غیرممکن». لمن دبیر پیشین نیویورک تایمز است که برای «واشنگتن پست»، «نیویورکر» و دیگر نشریات معتبر هم مطلب می‌نوشت.

همکاری این دو همین حالا یک هوادار بزرگ دارد و او مارتین اسکورسیزی است که می‌گوید این رمان همان طنینی را دارد که طنزهای سیاه و تلخ دارند؛ درست همان طور که فیلم‌های دی پالما هستند. اسکورسیزی افزوده است: مثل این است که یک فیلم جدید از دی پالما ببینی.

گفته شده است «آیا مارها ضروری هستند؟» ۱۷ مارس ۲۰۲۰ منتشر می‌شود.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST