کد مطلب: ۱۸۶۰۹
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

اعطای بورسیه ادبی «حافظ»

ایسنا: موسسه آموزش عالی حافظ شیراز به ۳۰ نفر از علاقه‌مندان واجد شرایط بورسیه ادبی «حافظ» اهدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار خبر فراخوان ثبت نام بورسیه ادبی «حافظ»، کوروش کمالی سروستانی، عضو هیات موسس و هیات امنای موسسه آموزش عالی حافظ شیراز گفت: در راستای توسعه فرهنگی و ادبی در کشور و توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های موجود درباره وضعیت زبان و ادبیات فارسی که قرن‌های متمادی با خامه جان شاعران نامی، حراست و نگاهبانی شده و با شکوهی تمام به ما سپرده شده، از یک سوی و نیز برای حفظ حرمت این زبان و ترغیب دلباختگان و ترویج زبان و ادبیات فارسی، در دیاری که از دیرگاهان تاریخ مکتوب تا کنون، گرانیگاه ادب و زبان دیرزیست و نژاده فارسی بوده، موسسه آموزش عالی حافظ در اندیشه فراهم‌سازی تسهیلات بورسیه و امکان تحصیل رایگان علاقه‌مندان مستعد، در مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است.

او افزود: بر این باوریم که با پدیداری شرایط مناسب برای امکان تحصیل رایگان علاقه‌مندان مستعد، فارغ از بسیاری از دغدغه‌های صوری، می‌توان به شناسایی و باروری استعدادهای پنهان، برای گسترش بیشتر آموزش زبان و ادبیات فارسی که آبشخور حیات فرهنگی ماست، دست یافت.

این پژوهشگر گام بعدی این فرآیند را تاسیس «مدرسه ادبی حافظ» خواند و گفت: در ادامه این روند نیز در آینده نزدیک با تاسیس «مدرسه ادبی حافظ»، دانش، توان و تخصص این دانش‌آموختگان و دانش‌پژوهان نخبه در زمینه‌های مختلف آموزش، نگارش، تولید و خلاقیت‌های ادبی و ... مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که خود گامی در جهت توسعه زبان و ادبیات فارسی خواهد بود.

کمالی سروستانی سپس به اهمیت توسعه آموزش زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: ادبیات فارسی به گونه کاربردی، به عنوان میراثی غنی در فرهنگ ایران‌زمین مانا شده است؛ این مانایی ثمره فرآیندی سترگ است که با پیمودن فراز و فرودهای راهی به قدمت چندین سده، بارور شده است، به گونه‌ای که در جهان، هویت و اصالت خود را بازیافته و آشکارا کرده است که بی‌شک ایستایی در چنین جایگاهی را مرهون و مدیون درخشش ستارگان بی‌بدیل خود، فردوسی، خیام، سعدی، حافظ، مولانا و دیگر بزرگان است.

او افزود: زبان و ادب فارسی اگرچه از دیرگاهان تاریخ تا به امروز حوادث پرشماری را از سر گذرانیده، اما به مدد غنای زبانی و ادبی خود، در برونداد خلق حماسه‌های سترگ و بالیدن ریشه‌ها و علایق ملی و یا سرودن حدیث اصالت عرفانی و ایرانی، پایداری و حیات خود را حفظ کرده است. زبان و ادب فارسی آیینه فرهنگ ملت و نشانه هویت و همبستگی ملی ماست.
مولف «یکی قطره باران، گزیده متون ادب فارسی» با اشاره به نقش زبان و ادبیات فارسی در جهان گفت: اقبال مردمان گوشه و اکناف جهان، به فراگیری نوای گوش‌نواز این زبان و آموزه‌های هنری و ادبی آن، نشان از دل‌انگیزی، غنا و پویایی این زبان دارد.
بر این اساس ما نیز به آرزومندی فرزندانی خلف برای این میراث سترگ می‌کوشیم تا "ادب زنده داریم ما نیز هم...!".

موسسه آموزش عالی حافظ شیراز از علاقه‌مندان دریافت این بورسیه دعوت کرده تا برای نام‌نویسی و ارائه مدارک خود از تاریخ ۲۶ مردادماه تا ۶ شهریورماه ۱۳۹۸ به آموزش موسسه، واقع در خیابان نشاط شیراز مراجعه کنند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST