کد مطلب: ۱۸۷۱۳
تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

«بریزبن» جایزه‌ کتاب سال روسیه را از آن خود کرد

مهر:  یوگنی وادالازکین (۱۹۶۴-پترزبورگ) یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های معاصر روسیه است که با رمان «بریزبن» توانست جایزه کتاب سال روسیه در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند. وادالازکین در سال جاری جایزه معتبر سولژنتسین را برای یک عمر دستاورد ادبی دریافت کرد.

امسال بیش از ۴۰۰ درخواست از ۱۱۰ ناشر روس برای دریافت جایزه کتاب سال ارائه شد. در این رقابت، انتشارات، موسسه‌های هنری، کتابخانه‌ها، نهادهای علمی و دانشگاه‌ها با کتاب‌هایی که در فاصله‌ زمانی اول آگوست ۲۰۱۸ تا اول ژوییه ۲۰۱۹ نوشته شده‌اند، شرکت داشتند. در بخش نثر، رمان «بریزبن» اثر یوگنی وادالازکین جایزه‌ کتاب سال را از آن خود کرد.

جایزه کتاب سال روسیه از سال ۱۹۹۹ اهدا می‌شود. این جایزه به منظور حمایت از نشر کتاب داخلی و ایجاد علاقه و گرایش به ادبیات مدرن روسیه ایجاد شده است.

«بریزبن» رمانی عمیق و چندصدایی است که در آن از دغدغه‌های وجودی انسان از جمله عشق، مرگ، معنای زندگی، جست‌وجوی درون، هویت، صداقت، از خودگذشتگی و تعاملات انسانی سخن به میان می‌آید. این رمان با ترجمه‌ نرگس سنایی از سوی نشر نو منتشر خواهد شد.

پیشتر نیز رمان «هوانورد» که جایزه کتاب دوم روسیه را از آن خود کرده بود، از همین نویسنده و با ترجمه زینب یونسی از سوی نشر نیلوفر منتشر شده بود. رمان «لاوْر» (برگ بو) دیگر رمان این نویسنده هم که برای وادالازکین  جایزه‌ بزرگ کتاب روسیه و جایزه‌ یاسنایا پالیانا را به ارمغان آورده بود توسط همین مترجم منتشر خواهد شد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST