کد مطلب: ۱۸۷۶۰
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

استیون کینگ از اضطراب دوران پساترامپ، بازنشستگی و رمان جدیدش گفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، استیون کینگ اخیرا به برنامه «نمایش دیروقت با استیون کولبر» سر زد تا درباره جدیدترین رمانش «انستیتو» صحبت کند و در عین حال درباره رییس‌جمهور ترامپ و اینکه آیا بعد از نوشتن بیش از ۶۰ کتاب برنامه‌ای برای بازنشسته شدن دارد یا خیر حرف زد.

در رمان «انستیتو» تازه‌ترین اثر کینگ که قرار است تبدیل به یک سریال محدود هم بشود، کودکانی با قابلیت‌های ماوراطبیعی از والدین‌شان گرفته می‌شوند و به زندان می‌افتند. این بخشی از کتاب است که شباهتی مثال‌زدنی با وضعیت فعلی اسفناک کودکانی دارد که در مراکز نگهداری کودکان مهاجران آمریکا زندانی هستند.

کولبر از این نویسنده پرسید که آیا سیاست یا دونالد ترامپ روی جدیدترین اثرش تاثیرگذار بوده‌اند. کینگ به این نکته اشاره کرد که از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به بعد کشور با اتمسفری بسیار مضطرب مواجه بوده است.

او گفت: «سعی دارم سیاست را از داستان‌هایم جدا نگه دارم اما اثراتی از سیاست به هر حال دیده می‌شود چون در عین حال یک زندگی روزمره هم دارم. و دوران فعلی بسیار تیره بوده است.»

درباره اینکه آیا او در توییتر ترامپ را بلاک کرده یا خیر، کینگ پاسخ داد که «بله، با وجود این که من تحمل نسبتا بالایی برای چیزهای مزخرف دارم اما زمانی پیش می‌آید که دیگر باید خاموشش کرد.»

در این گفتگو کینگ به کولبر گفت که رمان «انستیتو» را به نوه‌هایش تقدیم کرده است و همچنین افزود از نوشتن درباره کودکان لذت می‌برد و تا به حال این کار را در «کری» و «The Talisman» هم انجام داده است.

وی در توضیح این مطلب افزود: کودکان دیدگاهی خاص دارند. آن‌ها نسبت به کارهای بزرگسالان آسیب‌پذیر هستند و این چیزی است که من درباره‌ آن در این رمان نوشتم. می‌خواستم کودکان بتوانند روی پاهای‌شان بلند بشوند و با قدرت بجنگند.

کینگ که روز بیست‌ویکم سپتامبر ۷۲ ساله می‌شود با «انستیتو» شصت‌ویکمین رمان خود را به ثبت رسانده است. در پاسخ به اینکه آیا بازنشستگی چیزی است که ممکن است در آینده به آن فکر کند، کینگ گفت «خدا به من می‌گوید کی بازنشسته بشوم.»

او اضافه کرد: «این بهترین کار دنیاست چون هیچ کس نمی‌تواند شما را مجبور کند در یک سن اجباری بازنشسته بشوید. می‌توانید به کارتان ادامه بدهید تا وقتی که از مسیر خارج بشوید. به نظرم فعلا دارم از کاری که انجام می‌دهم لذت می‌برم.»

«انستیتو» جدیدترین کتاب استیون کینگ هفته پیش (۱۰ سپتامبر) وارد بازار کتاب شد. این کتاب با جلد سخت در ۵۷۶ صفحه و به قیمت ۱۷.۹۹ دلار منتشر شده است. همزمان کتاب الکترونیک و شنیداری آن نیز به بازار آمده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST