کد مطلب: ۱۸۸۶۲
تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸

مزایده‌ی آثار و اموال «‌جان اشتاین‌بک»‌

ایسنا: مجموعه‌ای از آثار و اموال «جان اشتاین‌بک»، نویسنده برنده نوبل ادبیات، بیست و چهارم اکتبر به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت دیلی،‌ «جان اشتاین‌بک» که نویسنده چندین رمان، کتاب غیرداستانی و مجموعه داستان کوتاه بود، بیشتر برای نگارش رمان «خوشه‌های خشم»‌ که جایزه پولیتزر ادبیات را برای او به ارمغان آورد،‌ شناخته می‌شود.

مجموعه آثاری که در یک حراجی آمریکایی به فروش گذاشته می‌شوند برای مدت طولانی در انبار نگهداری می شدند،‌ اما خانواده «‌اشتاین‌بک» تصمیم ‌گرفتند،‌ خریدن آن‌ها را برای علاقه‌مندان این نویسنده امکان‌پذیر کنند. آثاری که در این حراجی به مزایده گذاشته می شوند،‌ بخشی از متعلقات شخصی ‌«جان اشتاین‌بک» ‌محسوب می‌شوند.

یکی از آثاری که در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود، نسخه‌ای از رمان «‌توریتلا فلت»‌ است که انتظار می‌رود با قیمتی بیش از  ۵۰۰۰ دلار به فروش برسد.

نامه‌ای از «جان اف کندی»‌ سی ودومین رئیس‌جمهور ایالات متحده به «‌جان اشتاین‌بک» که به سال ۱۹۶۱ تعلق دارد از جمله دیگر مواردی است که در این مجموعه به فروش گذاشته می‌شود.‌ کارشناسان حراجی ارزش این نامه را ۲۰۰۰ دلار برآورد کرده‌اند.

«جان اشتاین‌بک» از نویسندگان مطرح آمریکایی و برنده نوبل ادبیات سال ۱۹۶۲ است. نخستین اثر او با عنوان «فنجان طلا» در سال ۱۹۲۹ منتشر شد و پس از آن آثاری چون «چمنزارهای بهشتی» (۱۹۳۲)،‌ «در نبردی مشکوک» (۱۹۳۶)، «اسب کهر» (۱۹۳۷)، «موش‌ها و آدم‌ها» (۱۹۳۸)، «خوشه‌های خشم» (۱۹۳۹) و «ماه پنهان است» (۱۹۴۲) از او به چاپ رسید.

«اشتاین‌بک» در سال ۱۹۳۴ نویسندگی را کنار گذاشت و به عنوان خبرنگار جنگی به انگلیس و مناطق در حال جنگ سفر کرد. او سال ۱۹۴۷ «مروارید» را به چاپ رساند و در سال ۱۹۶۲ موفق به دریافت جایزه‌ نوبل ادبیات شد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST