کد مطلب: ۱۹۰۵۰
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸

ملاقات با فردریک دار

در ادبیات معاصر فرانسوی و جهان نام فردریک دار به عنوان نویسنده‌ای توانا و پرکار ثبت شده است. او در سال ۱۹۲۱ متولد و در سال ۲۰۰۰ درگذشته است. زندگی پرماجرایش موضوع آثار متعدد بوده و مصاحبه‌های فراوان و آموزنده‌اش در سامانه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در اختیار دوستداران قرار گرفته است. فردریک دار نه تنها با نام اصلی خود بلکه با استفاده از حدود بیست نام مستعار دیگر، نزدیک به ۳۰۰ رمان و داستان بلند و کوتاه، حدود ۲۰ نمایشنامه و ۱۶ اثر سینمایی خلق کرده است. ده‌ها رمان پلیسی او با نام مستعار «سن آنتونیو» و با لحنی ویژه و منحصر به فرد نوشته شده‌اند.

انتشارات جهان کتاب از سال ۸۹ در مجموعه‌‌ای با نام نقاب مهم‌ترین آثار جنایی و پلیسی جهان را منتشر می‌کند که نوزده عنوان از آثار فردریک دار در این مجموعه با ترجمه‌ی عباس آگاهی در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۸ آبان ساعت ۱۶:۳۰ با نگاهی به آثار ترجمه شده از دار به فارسی، به نقد و بررسی جایگاه او در ادبیات جنایی جهان اختصاص دارد که با حضور علی‌رضا محمودی و صادق وفایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST