کد مطلب: ۱۹۱۸۹
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸

به وقت مرگ

به‌تازگی کتاب «به وقت مرگ» شامل ۴۲ روایت از تجربه‌های نزدیک به مرگ شهروندان ایرانی و آمریکایی به همت نشر آن‌سو منتشر شده است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از گذشته‌های دور برخی انسان‌ها هنگامی که در آستانه‌ی مرگ قرار گرفته‌اند و آن شرایط را پشت سر گذاشته‌اند و نمرده‌اند، تجربه‌هایی را از آن لحظه‌ها گزارش کرده‌اند که برای دیگران باورناپذیر و شگفت‌آور بوده است. امروزه روان‌شناسان با تکیه بر داده‌های این تجربه‌ها و تأثیر آن‌ها در نگرش انسان‌ها به زندگی و مرگ، برخی از بیماری‌ها و اختلالات روانی را درمان می‌کنند و نظریاتی مبتنی بر غیرمادی‌بودن منشأ هوشیاری ارائه می‌دهند.

همچنین این نوع تجربه‌ها به دلیل این‌که ناظر به وجود حیات پس از مرگ و جهان‌هایی غیرمادی هستند، برای برخی فیلسوفان و دین‌پژوهان توجه‌برانگیز بوده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه سوم دی ماه ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «به‌ وقت مرگ» اختصاص دارد که با حضور دکتر رضا اکبری، دکتری مجتبی‌ اعتمادی‌نیا و دکتر علی قاسمیان‌نژاد در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST