کد مطلب: ۲۰۲۲۳
تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸

عصری با رومن پوئرتولاس

«سفرشگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»، «ناپلئون به جنگ داعش می‌رود»، «دخترکی که ابری به بزرگیِ برج ایفل را بلعیده بود» و «همه‌ی تابستان بدون فیسبوک»، آثاری از رومن پوئرتولاس، نویسنده‌ی فرانسوی است که با ترجمه‌ی ابوالفضل الله‌دادی و همت نشر ققنوس تاکنون منتشر شده است.

پوئرتولاس در ۱۹۷۵ در مون‌پلیه متولد شد. پدر و مادر او هر دو نظامی بودند و همین امر سبب شد که در کشورهای گوناگون اروپا زندگی کند. او همواره در آرزوی کارآگاه شدن بود و با آن‌که به درجه‌ی ستوانی رسید اما هرگز نتوانست آرزویش را محقق کند. به خاطر تجربه‌ای که در ژاندارمری فرانسه به دست آورد افزون بر نویسندگی کارشناس مهاجرت‌های غیرقانونی نیز شد. سفرهای او در جوانی و آشنایی‌اش با پدیده‌ی مهاجرت غیرقانونی و اقلیت‌ها بخش سترگی از مضامین رمان‌های او را دربرمی‌گیرد.

رمان «همه‌ی تابستان بدون فیسبوک» بیش از آن‌که داستانی جنایی باشد ادای دینی است به تاریخ ادبیات جهان و شاهکارهای بزرگی که نویسنده‌های محبوب‌مان برای ما نوشته‌اند. او در این کتاب رمان‌های بزرگی را که احتمالا همه‌ی ما آن‌ها را خوانداه‌ایم از زاویه‌ی دیگری به تصویر می‌کشد و البته در این راه از شوخی با نویسندگان بزرگ ابایی ندارد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه دهم دی ساعت ۱۶:۳۰ با عنوان «عصری با پوئرتولاس» به نقد و بررسی آثار این نویسنده‌ی فرانسوی اختصاص دارد که با حضور احسان رضایی، سمیه نوروزی و ابوالفضل الله‌دادی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST