کد مطلب: ۲۰۵۱۱
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

پیام محمدعلی موحد در روزهای کرونایی

ایسنا: محمدعلی موحد در پیامی به مناسبت روز پدر، از وضعیت این روزها در پی شیوع ویروس کرونا و غم آن انبوه جماعتی که بر دلش نشسته است می‌گوید.

این عرفان‌پژوه، تاریخ‌نگار، حقوق‌دان و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این پیام که به صورت تصویری هم منتشر شده است، با تشبیه این وضعیت به جنگی دهشتناک با دشمنی که ما آن را نمی‌بینیم اما او ما را می‌بیند و با یاد کردن از پزشکان و پرستاران به عنوان خط مقدم این جبهه، می‌گوید: «غم آن انبوه جماعتی بر دل من نشسته است که برای ادامه زندگی محتاج کار روزانه‌اند. کارگران دستمزدبگیر، در سطوح مختلف، پشت میز اداره، پشت فرمان خودرو، پای ماشین کارگاه، کارگرانی که باید تمام روز را با خاک و گل و سنگ و سیمان پنجه درافکنند تا بتوانند دم غروب قوت لایموتی برای زن و بچه خود ببرند. یقین دارم که توقف فعالیت‌ها عرصه را بر آنان تنگ‌تر خواهد کرد. به فکر آنان باشیم. مردان و زنان باشرف و آبروداری را که در تنگنا افتاده‌اند فراموش نکنیم.»

موحد همچنین در بخشی از این پیام بیان می‌کند: «روزگار بدی است. اما اصلا و ابدا شک نکنید که در جنگ میان مرگ و زندگی، زندگی پیروز خواهد شد. مبادا که جوان‌ها بی‌حوصله شوند و بی‌تابی نمایند.»

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST