کد مطلب: ۲۱۸۸۹
تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

مرغ سحر، خاطرات پروانه بهار

به تازگی کتاب «مرغ سحر، خاطرات پروانه بهار» به همت انتشارات جهان کتاب منتشر شده است. مرغ سحر داستان سفر پروانه بهار، دختر جوانی است که در خانه‌ی پدری فرهیخته و ظلم‌ستیز (محمدتقی بهار) و مادری توانا (سودابه صفدری) دیده به جهان می‌گشاید. به دلیل بیماری هولناک پدر، پروانه این مجال را می‌یابد که همراه او به سفر برود و جهان خارج از مرزهای ایران را کشف کند. در مرحله‌ی اول کتاب، این سفر محدود به اروپاست و عمدتا به منظور درمان پدر صورت می‌گیرد. به نگرشی دیگر، می‌شود مرغ سحر را اساسا ماجرای سفر درونی این دختر جوان دانست که از جغرافیای بیرون بهره می‌گیرد تا جهان درون را بسازد و آن را به شهری روشن و پرحرکت بدل کند.

کتاب مرغ سحر در چهارده بخش به روابط خانوادگی ملک‌الشعرای بهار، اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دوران بهار، شیوه‌های تعامل بهار با فرزندانش می‌پردازد و به نقش بهار که پل فرهنگی میان فرهنگ مذهبی، ملی و متجدد ایران بود اشاره می‌‌کند.

نشست نقد و بررسی کتاب «مرغ سحر، خاطرات پروانه بهار» در روز سه‌شنبه بیستم خرداد ساعت ۱۵، با حضور چهرزاد بهار (فرزند ملک‌الشعرای بهار)، کامیار عابدی و علی‌اصغر محمدخانی به صورت مجازی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter به صورت زنده پیگیری کنند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST