کد مطلب: ۲۱۹۲
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱

پل ادبی ایران و اسپانیا

علی‌اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب، برای شرکت در چند برنامه‌ی فرهنگی و علمی به اسپانیا می‌رود. محمدخانی در این سفر هشت روزه، که از یک‌شنبه ۲۶ شهریور آغاز می‌شود، دیداری با مدیران موسسه‌ی سروانتس اسپانیا دارد و درباره‌ی همکاری‌های فرهنگی و ادبی شهر کتاب با مدیران این موسسه گفت‌وگو می‌کند و برنامه‌هایی برای معرفی بیشتر ادبیات معاصر دو کشور به خصوص در حوزه‌ی تطبیقی مطرح می‌شود. هم‌چنین محمدخانی در این سفر، نشست‌هایی با نویسندگان، شاعران و سردبیران نشریات ادبی در مادرید خواهد داشت و در همایش «آموزش زبان فارسی در اسپانیا» سخنرانی خواهد کرد. این همایش با حضور استادان و صاحب‌نظران ایران و اسپانیا در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور سال جاری در دانشکده‌ی زبان و ادبیات دانشگاه کمپلوتنسه برگزار می‌شود. معاون فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب در این همایش با ارائه‌ی مقاله «از عطار تا اونامونو» حضور خواهد داشت و در این سخنرانی به راهکارهای گسترش زبان و ادبیات فارسی در اسپانیا و کشورهای اسپانیایی‌زبان اشاره خواهد کرد که چاپ کتاب‌های دو زبانه، برگزاری همایش‌های تطبیقی، ایجاد پل ادبی ایران ـ اسپانیا، اختصاص یکی از نشریات اسپانیایی زبان به ادبیات معاصر ایران  از جمله‌ی این راهکارهاست. ترجمه و تدوین مجموعه‌ای از آثار نویسندگان معاصر اسپانیایی در ایران از برنامه‌های آتی موسسه‌ی شهر کتاب است که به همت انتشارات هرمس منتشر خواهد شد.

دکتر خوان مارتوس کسادا، رئیس مرکز اسلام‌شناسی دانشگاه کمپلوتنسه، و دکتر آلبرتو کانترا، رئیس انجمن ایران‌شناسان اسپانیا، از سخنرانان مراسم گشایش این همایش دو روزه هستند.

همایش آموزش زبان فارسی در اسپانیا به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مادرید برگزار می‌شود.

محمدخانی در این سفر، برنامه‌هایی برای معرفی آثار ادبی ایران از جمله رمان و داستان‌های کوتاه سه دهه‌ی اخیر و ترجمه‌ی این آثار به اسپانیایی خواهد داشت. دعوت از نویسندگان و پژوهشگران اسپانیایی برای شرکت در نشست‌ها و همایش‌های شهر کتاب در سال آتی از دیگر برنامه‌های شهر کتاب است.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST