کد مطلب: ۲۲۲۳۰
تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹

قول در بازار کتاب

مهر:   داستان قول درباره شهری دلگیر است. شهری خشن، زشت و بد با خیابان‌های خشک و غبار آلود که باران هم در آن نمی‌بارد. وضعیت شهر بر مردم آن شهر تأثیر گذاشته و آنها هم مانند شهرشان خشن و غمگین هستند.

راوی داستان دختری نوجوان است که از راه دزدی از کسانی که چیزی بیشتر از او نداشتند روزگار می‌گذراند. یک شب او به زور کیف پیرزنی را از او می‌گیرد. پیرزن از او قول می‌گیرد هر چه در آن کیسه هست بکارد. او هم به گمان این که در آن پول و غذا هست قول می‌دهد. اما کیسه پر از دانه است. دختر نوجوان تصمیم می‌گیرد...

در پشت جلد کتاب آمده است: «داستان قول نگاهی تمثیلی به امید به زندگیِ تازه دارد و بیانگر این پیام است که همه‌ی انسان‌ها می‌توانند دنیای خود را عوض کنند؛ همچنان که شخصیت اصلیِ داستان نیز با تلنگری روحی، در مسیری قدم می‌گذارد که زندگیِ او و همشهریانش را ازاین‌رو به آن‌رو می‌کند».

لائورا کالین، برنده‌ی جایزه بولونیا برای بهترین کتاب تصویریِ کودکان در سال ۲۰۱۴ و نامزد دریافتِ مدالِ کیت گرین وی در سال ۲۰۱۵، در تصویرهای کتاب متناسب با رویدادها به داستان جان تازه‌ای بخشیده است. نویسنده این کتاب دیویس، چهره شناخته شده نویسنده داستان‌های کودکان و نوجوانان به مرحله‌ی نیمه نهایی جوایز ادبی راه یافته است.

کتاب «قول» با ترجمه‌ای از حشمت‌سادات میرعابدینی مشتمل بر ۴۶ صفحه رنگی در فروشگاه‌های انتشارات مدرسه و همچنین در سایت پخش مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST