کد مطلب: ۲۲۳۲۴
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

انتشار «مقدمه کمبریج بر چخوف»

ایسنا:‌ کتاب «مقدمه کمبریج بر چخوف» نوشته جیمز.‌ن.لوئلین با ترجمه سعید درودی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۳۸۴ صفحه و با قیمت ۴۵ هزار تومان توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

در معرفی ناشر از کتاب «مقدمه کمبریج بر چخوف» آمده است: این کتاب گزارشی سرگرم‌کننده از زندگی آنتوان چخوف، نمایشنامه‌نویس و نویسنده شهیر روسیه و وضعیت کشور محل زیست او در زمان حیات ارائه می‌دهد.

لوئین در این کتاب سعی کرده چخوف را به عنوان یک نویسنده جذاب و فریبنده از زوایای مختلفی به مخاطب خود معرفی کند و در کنار آن داستان‌ها و نمایشنامه‌های او و سیر تکاملی نثر وی را نیز به طور مفصل مورد نقد و بررسی خود قرار دهد.

این اثر همچنین ضمن دقت در پیشرفت حرفه‌ای چخوف در مقام یک نمایشنامه‌نویس، واریته‌های تک‌پرده‌ای و آثار اولیه او را نیز بررسی کرده و به تجزیه و تحلیل پرده به پرده و دقیق برخی از مهمترین آثار نمایشی او از جمله «مرغ دریایی»، «دایی وانیا» و «باغ آلبالو» پرداخته است.

کتاب در فصل‌های مختلف خود زندگی و زمینه‌های زیستی چخوف را مورد بررسی قرار داده و در ادامه موقعیت‌های مورد استفاده وی در تالیف داستان‌ها و نمایشنامه‌های اولیه و متاخرش را در فصل‌های مجزا بررسی کرده است.

جیمز لوئین، استاد زبان انگلیسی در دانشگاه تگزاس و مدرس درسی با عنوان شکسپیر در این دانشگاه است. او همچنین در مجموعه متون نمایشنامه‌ای منتشرشده در کمبریج اثر باغ آلبالو نوشته چخوف را تدوین کرده است. همچنین کتاب رومئو و ژولیت را نیز در همان مجموعه ویرایش کرده است. از سوی دیگر او بر اجرای ۲۵ نمایشنامه شکسپیر و برخی از آثار مهم چخوف در سمت کارگردانی، بازیگری و.... نظارت داشته است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST