کد مطلب: ۲۲۵۸۴
تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹

مولانا از نگاه روس‌زبان‌ها در اقصی نقاط جهان

همزمان با هشتم مهرماه، روز بزرگداشت مولانا جلال الدین رومی، هشتاد و سومین شماره مجله الکترونیکی «کاروان» به زبان روسی و در فضای مجازی منتشر شد و با مقالات، مطالب و اشعار محققان، نویسندگان و شعرای روس زبان از اقصی نقاط جهان در باره مولوی، جلوه هائی دیگر از عمق حضور و نفوذ مولانا در جهان را به نمایش گذاشت.

در پی فراخوانی که از حدود دوماه پیش در شماره ۸۱ این مجله برای مشارکت محققان و اهالی ادب و فرهنگ روس زبان در تهیه ویژه نامه ای به مناسبت روز بزرگداشت مولانا منتشر شد، شمار زیادی از مقالات، نوشته ها و اشعار علاقمندان به این روح شیدای همه دوران‌ها دریافت شد و حاصل آن در هشتاد و سومین شماره از مجله الکترونیکی کاروان که همزمان با روز بزرگداشت این عارف و شاعر بزرگ جهان اسلام منتشر گردید، در اختیار علاقمندان روس زبان فرهنگ، هنر و ادبیات ایران قرار گرفت.

در این شماره از مجله الکترونیکی کاروان نوشته هائی از محققان، نویسندگان و شاعران روس زبانی از مناطق مختلف فدراسیون روسیه،شبه جزیره کریمه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، سوئیس، ایالات متحده آمریکا، بلغارستان و لتونی ابعاد مختلفی از زندگی و آثار مولانا را به تصویر کشیده است.

از نکات جالب در این شماره از مجله، مشارکت دانش آموزان مدرسه ای در مسکو با ارسال اشعار کودکانه خود که با الهام از ابیاتی از مولانا سروده اند است.

الکسی فیلیمونوف، میخائیل سینلنیکوف، میخائیل یاسترِبوف و الکساندر بالتین از جمله شاعران و مترجمان معاصر روس اند که اشعار و ترجمه های آنان از مولوی در این شماره از «کاروان» منتشر شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST