کد مطلب: ۲۴۰۰۹
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹

پر کاری کامیار عابدی در سال کووید ۱۹

کامیار عابدی، پژوهشگر و منتقد ادبی، در سال ۹۹ بسیار پرکار بوده که در ادامه به آثار منتشر شده و در دست انتشار او اشاره خواهیم کرد:

آثار منتشر شده:

۱-«کامیار شاپور: شاعر، نقاش، نوازنده‌ی گیتار»(تالیف با کمک فرناز تبریزی)  در ۱۸۳ صفحه در «انتشارات مروارید» منتشر شده و در آن از زندگی، شعر و نقاشی کامیار شاپور و ارتباطش با پدر و مادرش (پرویز شاپور و فروغ فرخزاد) سخن گفته شده است.

۲-«پرویز داریوش: شاعر و تحلیلگر ادبی» درباره وجه کم تر شناخته شده‌ی پرویز داریوش (که بیش از شصت اثر را از ادبیات آمریکا و اروپا به فارسی برگرداند) یعنی شعرها و تحلیل های ادبی او به ویژه از دهه‌ی ۱۳۲۰ تا آغاز دهه‌ی ۱۳۴۰ سخن رفته است. متن کامل این آثار همراه با آرا و خاطرات هیجده تن از محققان و نویسندگان از نیما یوشیج تا عبدالحسین آذرنگ نیز در این کتاب آمده است. این کتاب در ۳۴۱ صفحه در «انتشارات مروارید» منتشر شده است.

در دست انتشار

۳-«مهدی حمیدی شیرازی: شاعر و عاشق»  یک تک نگاری بسیار تفصیلی درباره زندگی، شخصیت، شعرها، آراء و مناقشه های ادبی حمیدی شیرازی در ۵۲۸ صفحه در «انتشارات موسسه فرهنگی -هنری جهان کتاب».

 

 

۴- «پنجاه سپیدسرا» که متنخب و تحلیلی است از آثار پنجاه سپیدسرا از احمد شاملو تا دهه ۱۳۷۰ در ۲۶۶ صفحه در «انتشارات مروارید».

 

۵-«نمونه‌هایی از شعر فارسی در آغاز سده بیست و یکم میلادی»، منتخبی تاریخی از شعر ۲۶۸ شاعر که در سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۷ دفتر شعری از آن‌ها منتشر شده است، همراه با تحلیلی از دکتر احسان یارشاطر درباره این مجموعه. این منتخب در ۶۳۳ صفحه تدوین شده و ناشر آن «نشر کتاب بهار» است.

 

  دو کتاب دیگر هم در مرحله آماده سازی در دست ناشران است که  احتمالا تا اواخر امسال یا بهارسال آینده منتشر خواهد شد:

 

۶-«کتاب مستطاب کلاغ ها، زاغ ها و زاغک ها» که کتابی تحلیلی و ذوقی درباره حضور کلاغ و زاغ و زاغک در ادبیات شرق و غرب (ادبیات تطبیقی) است. ناشر این کتاب هم «نشر کلاغ» است!

 

۷-«دریچه‌ای به شعر سپید پارسی» که تحقیق و تحلیل ریشه‌ها و جوانب نمونه‌ها و گرایش های مختلف شعر سپید در ایران از آغاز شکلگیری تا حدود پایان دهه ۷۰ است. ناشر این کتاب «موسسه فرهنگی و هنری جهان کتاب» است.

 

 

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST