کد مطلب: ۲۴۱۰۷
تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹

مواجهه‌ی فمینیسم با تکنولوژی

آیا تکنولوژی به‌لحاظ جنسیتی بی‌طرف است، یا ذاتاً دارای سوگیری‌های جنسیتی است؟ آیا تکنولوژی برساخته‌ای مردانه است؟ آیا در عصر تکنولوژی که همه‌چیز متحول شده، روابط و مناسبات جنسیتی نیز تغییر کرده است؟

بسیاری از فمینیست‌ها انحصار مردانه در تکنولوژی را منبع مهم قدرت مردان و ضعف مهارت‌های تکنولوژیک زنان را عاملی مهم در وابستگی زنان دانسته‌اند. این کتاب کوششی است در راه ارائه‌ی رویکردی منسجم برای تحلیل روابط متقابل جنسیت و تکنولوژی. فصول مختلف کتاب به بررسی تکنولوژی‌های مربوط به کار دستمزدی، تولیدمثل، خانه‌داری، طراحی شهری و حمل‌ونقل اختصاص دارند و در هر فصل نقش مناسبات جنسیتی در شکل‌گیری و توسعه‌ی تکنولوژی و نیز نقش تکنولوژی در حفظ یا تغییر این مناسبات به بحث گذاشته می‌شود.

مواجهه‌ی فمینیسم با تکنولوژی نوشته جودی وایسمن باترجمه‌ی نوشین شاهنده  به تازگی به همت انتشارات کرگدن منتشرشده است.

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۱ صبح به نقد و بررسی کتاب «مواجهه‌ی فمینیسم با تکنولوژی» اختصاص دارد که با حضور دکتر مریم نصراصفهانی، دکتر حسین شیخ رضایی و دکتر نوشین شاهنده به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang  و تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc پیگیری کنند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST