کد مطلب: ۲۴۲۰۶
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

ده اثر محبوب ادبی ارمنستان در ماه ژانویه

کتابخانه ملی ارمنستان، ده کتاب پر طرفدار و محبوب که در طی ماه ژانویه بیشترین متقاضی را داشته اند معرفی کرد. این لیست از آثار کلاسیک اوایل قرن ۱۹ فرانسه آغاز و به شاهکارهای شعر معاصر ارمنستان ختم می شود.

گوژپشت نتردام شاهکار ویکتور هوگو نویسنده بزرگ فرانسوی در راس ده کتاب پر طرفدار ماه گذشته میلادی است که کتابخانه ملی ارمنستان روز گذشته منتشر کرد.

سرخ و سیاه استاندال نویسنده فرانسوی قرن نوزده رده دوم را در لیست کتاب های پرطرفدار ماه ژانویه ارمنستان به خود اختصاص داده است و پس از آن به ترتیب ابله شاهکار فیودور داستایفسکی نویسنده بزرگ قرن نوزده روس، غرور و تعصب اثر جین آستین نویسنده معروف قرن نوزده انگلیسی ، قلب به این سپیدی اثر خاویر ماریاس نویسنده قرن بیستم اسپانیائی، باغستان های شعله ور رمان معروف گورگن ماهاری( گورگن عجمیان) شاعر و نویسنده قرن بیستم ارمنستان، سیذارتا شاهکار هرمان هسه نویسنده بزرگ آلمانی زبان، فروشی نیست رمان آرپی وسکانیان نویسنده معروف معاصر ارمنستان و از نویسندگان جوان و پرطرفدار امروز ارمنی، مجموعه آثار میساک متسارنتس شاعر نئو رمانتیک ارمنستان غربی در نیمه دوم قرن ۱۹ و گزیده اشعار سیلوا کاپوتیکیان شاعره نامدار معاصر ارمنی در رده های سوم تا دهم پر طرفدارترین آثار ادبی در ماه ژانویه میلادی قرار دارند.

رصد مستمر وضعیت کتاب و نشر که از سوی برخی از رسانه ها و خبرگزاری های ارمنستان بعضا هفتگی و حداقل ماهانه صورت می پذیرد، از نکات جالب توجه در فضای رسانه ای فرهنگی این کشور است که نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه آن در سطوح مختلف مردم دارد.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST