کد مطلب: ۲۴۵۸۶
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

خود، دیگری و خدا در اندیشه کیرکگور

بارزترین ویژگی فلسفه کیرکگور توجه به انسان منفرد و متعین است. انسانی که صرفاً مفهومی کلی نیست، بلکه فردی است منفرد با همه خوشی‌ها و ناخوشی‌هایش، اضطراب‌ها و آسودگی‌هایش و همه ابعاد ملموس و آمیخته با زندگی واقعی هر روزه. پرداختن به انسان منفرد جز در سایه تبیین مفهوم خود و نسبتی که خود با غیر خود برقرار می‌کند، میسر نمی‌شود. از همین روی بخش مهمی از فلسفه کیرکگور به تأمل در این مفاهیم و نسبت‌ها اختصاص دارد.
به تازگی کتاب" خود، دیگری و خدا در اندیشه کیرکگور" نوشته دکتر راضیه زینلی به همت نشر آن‌سو منتشرشده است. این اثر در کار بیان و تبیین سه مفهوم کلیدی «خود»، «دیگری» و «خدا» در اندیشه این فیلسوف دانمارکی است تا از این رهگذر درکی عمیق‌تر درباب فلسفه او و موضوع تفرد انسانی در اگزیستانسیالیسم به دست دهد. بررسی و نقد نظریات برخی از شارحان فلسفه کیرکگور در این اثر چشم‌اندازی مناسب از بحث را مقابل پژوهشگران قرار می‌دهد.

نشست نقد و بررسی کتاب «خود، دیگری و خدا در اندیشه کیرکگور» نوشته دکتر راضیه زینلی در روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۱ صبح با حضور مسعود صادقی، مسعود زنجانی، محمود مقدسی و راضیه زینلی به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST