کد مطلب: ۲۴۸۹۲
تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰

یاسپرس، روان‌پزشکِ فیلسوف

عمده‌ی شهرت کارل یاسپرس به فلسفه‌ی اوست در عین حال وی را بزرگ‌ترین روان‌پزشک قرن بیستم خوانده‌اند. برای آنان که به یاسپرس فیلسوف توجه دارند باید گفت که نیل به شناخت فلسفه او از طریق خواندن آثار روان‌پزشکی و روان‌شناسی او و به ویژه کتاب عظیم «روان - آسیب شناسی عمومی» میسّر است.

کتاب آشنایی با روان - آسیب شناسی عمومی، کوششی است برای معرفی یاسپرس روان‌پزشک و تلخیصی است از کتاب روان - آسیب شناسی عمومی او که نه تنها برای پزشکان و روان‌شناسان، بلکه برای فیلسوفان، حقوقدانان، و نویسندگانی که مایل به دانستن چگونگی دریافت واقعیت‌های درون و پیرامون توسط دستگاه عصبی - روانی انسان هستند مفید است. به ویژه آگاهی از روان‌شناسی ارتباط‌های معنی‌دار و فهم شهودی برای شاعران، داستان‌سرایان، نمایشنامه‌نویسان مفید است، زیرا آنان واکنش‌های روان‌شناختی شخصیت‌های خیالی خود را به صورتی تصویر می‌کنند که برای خواننده این تاثیر موجه‌نما را فراهم کند که می‌توانیم آنچه را در اذهان شخصیت‌ها می‌گذرد، و چگونگی واکنش آنان را به تجاربشان دنبال کنیم. اگر نویسنده یا شاعر از این دانایی و توانایی بهره‌مند نباشد، نخواهد توانست با خواننده ارتباط برقرار کند. آگاهی و کاربرد فهم شهودی روان - تکوینی برای هرکس که می‌خواهد جهان ذهنی فرد دیگر را دریابد و یا منظور خود را به او برساند ضروری است.

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه پانزدهم تیر ساعت ۱۱ صبح به «یاسپرس، روان‌پزشکِ فیلسوف» اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر فربد فدائی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST