کد مطلب: ۲۵۰۶۸
تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰

دنیای لایک و کامنت

گسترش فرهنگ و مطالعات: کتاب «اینستاگرام برای میانسالان» از مجموعه کتاب‌های فور دامیز، نوشته‌ی مارشا کولیر، است که به همت نشر آوند دانش به چاپ رسیده. کولیر بیشتر وقت خود را در اینترنت می‌گذراند و حالا به‌عنوان وبلاگ‌نویس و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش For Dummies و مجری رادیو، دانش خود درباره‌ی دنیای آنلاین را با میلیون‌ها نفر تقسیم کرده است. او یکی از برجسته‌ترین کارشناسان و مربیان سایت eBay و پرفروش‌ترین نویسنده‌ی آن است. وی در سال ۱۹۹۹ اولین ویرایش کتاب پرفروش eBay For Dummies را برای مبتدیان eBay تألیف کرد. او موفقیت این کتاب را با نگارش کتاب Starting an eBay Business For Dummies ادامه داد، کتابی که مخاطبانش تجارت الکترونیک را به‌عنوان شغل تمام‌وقت انتخاب کرده‌اند. این کتاب‌ها مرتب به‌روز می‌شود تا با تغییرات سایت و بازار همراه باشد.کولیر علاوه بر نویسندگی، یک مربی باتجربه در زمینه‌ی تجارت الکترونیکی و خدمات مشتری است که در کنفرانس‌های سرتاسر جهان سخنرانی می‌کند. او به دلیل فعالیت‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی، جوایز زیادی دریافت کرده است.

مارشا کولیر می‌گوید: «من از اواسط دهه‌ی ۸۰ وارد اینترنت شدم، زمانی که یک کایپرو ۲ قدیمی و یک مودم ۳۰۰ بایت بر ثانیه‌ای داشتم. اغلب عصرها که کارم تمام می‌شود و دخترم می‌خوابد کامپیوتر را روشن می‌کنم و آنلاین می‌شوم.»

دنیای آنلاین در کامپیوترهای قدیمی، صفحات جذاب و ویدئو یا عکس نداشت. فقط نوشته‌های فسفری روی صفحه‌ای کوچک نمایش داده می‌شد. اولین کاربران، فناوری بهتری در اختیار نداشتند و با ارسال کلمات به سراسر کشور یا جهان ارتباط برقرار می‌کردند. آن‌ها با هم گپ می‌زدند و براساس علایقشان به گروه‌های مختلف می‌پیوستند.

قدمت شبکه‌های اجتماعی به زمانی برمی‌گردد که کامپیوترها به اینترنت متصل شد. جوانان امروزی فکر می‌کنند که رسانه‌های اجتماعی محصول عصر حاضر است، اما این رسانه‌ها ادامه‌ی همان گروه‌هایی است می‌شناختیم.

بسیاری از افرادی که در دهه‌ی ۸۰ آنلاین شدند هنوز هم از اینترنت استفاده می‌کنند. ممکن است افراد از یک سن خاص به ایجاد خانواده‌ی مجازی در شبکه‌های اجتماعی تمایل پیدا کنند.

اینکه فقط جوانان و نوجوانان از اینترنت استفاده می‌کنند یک باور اشتباه است. مشارکت آنلاین در افراد بالای ۵۰ سال به‌سرعت در حال افزایش است. تعداد کاربران آنلاین بالای ۴۰ سال بیش از افراد زیر ۲۵ سال است. شاید این افراد آن‌قدر مشغول زندگی و تربیت فرزندان‌شان بوده‌اند که در جوانی فرصتی برای خودشان نداشتند، اما حالا این فرصت را دارند. بنابراین بسیاری از افراد میانسال و باتجربه در استفاده از دنیای آنلاین وحشت‌زده می‌شوند.

اما دلیلی برای ترس وجود ندارد. مشارکت در شبکه‌های اجتماعی رایگان است و به اطلاعات شما اضافه می‌کند. از اینکه در اینستاگرام حضور ندارید، ناراحتید؟ این کتاب کمک می‌کند شادی‌هایتان را به اشتراک بگذارید. با حضور در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از دوستان قدیمی‌تان را پیدا می‌کنید. در دنیایی که دیگر مردم تمایل چندانی به صحبت کردن با تلفن ندارند، ارتباط آنلاین بهترین روش ارتباط است.

 

قسمتی از کتاب اینستاگرام برای میانسالان:

از ژوئن ۲۰۱۸ بیش از یک میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارد. این یعنی از توییتر هم پرطرف‌دارتر است که دلیل اصلی‌اش محتوای تصویری آن است. شما تنها کسی نیستید که می‌خواهد در اینستاگرام عکس پست کند. شما قرار نیست استاد عکاسی شوید، اما قرار است خودتان را غافل‌گیر کنید. پستی که در اینستاگرام منتشر می‌شود، آینه‌ی تفکر و علایق ناشر آن است. دوستی دارم که هر ساله گزارش از پیشرفت باغش را به اشتراک می‌گذارد و دوستی دیگر عکس‌هایی از کفش‌های جدیدش و قطعاً بعضی‌ها عکس بچه‌ها و حیوانات خانگی‌شان را.

نگران کیفیت عکس‌ها نباشید، امروزه تلفن‌های هوشمند دوربین‌های قدرتمندی دارد. پیدا کردن سوژه اصلاً سخت نیست. یکی از دوستانم فقط عکس عنکبوت‌هایی را که در باغش تارهای شگفت‌انگیز می‌سازند، به اشتراک می‌گذارد. به هر چیز ساده‌ای از نظر هنری نگاه کنید و ایده بگیرید: منظره‌ای از خیابانی زیبا، خودرویی خیره‌کننده، شاخه گلی جذاب. اینجا همان‌جایی است که می‌توانید هر عکسی که از نظرتان جالب است، به اشتراک بگذارید. آنچه خوشحالتان می‌کند منتشر کنید، اگر دیگران را هم خوشحال کند دنبال خواهید شد.

من عاشق عکاسی با تلفن هوشمندم هستم. اگرچه می‌توان عکس‌ها را مستقیماً درون اپلیکیشن گرفت، من دوست دارم قبل از انتشار عکس‌هایم را به‌دقت ببینم و تغییراتی در آن بدهم. تلفن‌های جدید ابزار بی‌نظیری برای ویرایش عکس‌ها دارد.

اینستاگرام برای میا‌نسالان را سهیل عمرانلو ترجمه کرده و کتاب حاضر در ۷۱ صفحه‌ی رقعی با جلد نرم و قیمت ۳۰ هزار تومان چاپ و عرضه شده است.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST