کد مطلب: ۲۵۱۴۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

افزایش بودجه طرح تابستانه کتاب قابل تقدیر است

محمد آسیابانی

مهر: مهدی فیروزان، مدیرعامل موسسه شهر کتاب با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی درباره برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) گفت: من همیشه اعتقاد داشتم وظیفه اصلی برای نظام ما که مدرسه و دانشگاه را در اختیار دارد افزایش کتابخوان است، یعنی فربه کردن تقاضا نه فربه کردن عرضه. ما باید تابع سنت عرضه و تقاضا باشیم و اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب مثل «تابستانه کتاب» به معنای تقویت تقاضا است و به‌نظرم یکی از درست‌ترین کارهایی است که اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب منجر به افزایش خواننده کتاب می‌شود، ادامه داد: در این چارچوب زمانی که بیماری کووید ۱۹ شیوع پیدا کرد طبیعتاً در دسترسی خریدار به کتاب محدودیتی ایجاد شد و روند خریداری و تهیه کتاب برای مردم و خریداران آن با مشکلاتی همراه است.

وی ضمن اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بودجه «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» و تقدیر از این اقدام، توضیح داد: افزایش سقف خرید مخاطان نیز مشوقی برای همه کسانی است که به کتاب علاقه دارند حتی کسانی که با کتاب انس و الفتی ندارند در سایه این طرح می‌توانند با این یار مهربان انس و الفت بگیرند.

مدیرعامل موسسه شهر کتاب با تاکید بر اینکه طرحی‌های فصلی فروش کتاب از جمله طرح‌های خوبی است که موجب افزایش کتابخوانی در جامعه می‌شود، ادامه داد: کتابخوان‌ها با کمک این طرح تسهیلات و اعتبارات بیشتری پیدا می‌کنند تا بتوانند به کتاب‌های خود راحت‌تر و ارزان‌تر دست پیدا کنند.

مهدی فیروزان در پایان با تقدیر از افزایش بودجه در طرح تابستانه، گفت: طبیعتاً این کار با مشورت و کارشناسی صنف و فعالان این حوزه انجام شده و امیدوارم مزایای این کار در صنعت نشر به خوبی دیده شود.

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST