کد مطلب: ۲۵۳۱
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱

رمان جدید شهسواری با وجود داشتن مجوز در اینترنت منتشر شد

مهر: محمد‌حسن شهسواری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رمان تازه خود که با عنوان «میم عزیز» و در فضای اینترنت منتشر شده است اظهار کرد: آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند که اهل پنهان‌کاری نیستم. کتاب من از اداره کتاب مجوز نشر گرفته بود. یعنی از ۳۸ مورد اصلاحی کتاب، ۳۵مورد را اصلاح کردم و سه مورد را هم ارشاد چشم‌پوشی کرد و اعلام شد که مجوز کتاب صادر می‌شود. اما حس کردم به نوعی در حال برنامه‌ریزی شدن هستم و این حس خیلی بدی بود. با وجود اینکه میم عزیز نسبت به رمان‌های قبلی خودم با برخورد بهتری همراه شده بود و در ‌‌نهایت شش، هفت درصد از آن برای دریافت مجوزحذف شده بود، اما ناگهان این شش هفت درصد برایم عزیز شد و این یکی از دلایلی بود که تصمیم به انتشار آن به صورت غیرچاپی گرفتم.

شهسواری همچنین تعهد خود به ناشراین کتاب و مشکلات پیش روی آن را دلیل دیگر این اقدام خودش معرفی کرد و گفت: در کنار همه این موارد به این فکر کردم که شاید با این کار چند نویسنده جوانی که در آینده می‌خواهند رمان بنویسند، متوجه شوند که در موقع نوشتن نباید به فکر مجوز نشر باشند در واقع برایشان باید تنها نوشتن ملاک و مساله باشد و نه چیز دیگری.

نویسنده رمان «شب ممکن» ادامه داد: آماده شدن این کتاب برای من همانند سایر کتاب‌هایم زمان برد. همه مراحل ویرایش و حروفچینی و صفحه‌آرایی آن با دقت و وسواس انجام شد و در ‌‌نهایت هم در فضای وب منتشرش کردم.

شهسواری با اشاره به ۱۵ هزار دانلود از کتاب خود در مدت زمان شروع ارائه اینترنتی آن تاکنون گفت: البته می‌دانم که همه این دانلود‌ها منجر به خوانده شدن کتاب نمی‌شود. ولی در میان این افراد حتی بوده‌اند افرادی که برای دانلود این کتاب، هزینه کرده‌اند. یعنی مبلغ خرید کتاب را پرداخت کرده‌اند و شاید بتوان گفت که این‌ها خواننده واقعی این اثر هستند.

این نویسنده افزود: از انتشار این کتاب هرگز به دنبال نفع مادی نیستم.. همه کارهای یک نویسنده به خاطر مبلغ قرارداد نگارش یک اثر نیست هر چند که کارهایی هم می‌نویسد که برای آن مبلغ مناسبی هم ممکن است دریافت کند. اما طبیعی است که هر کاری اقتضاء خودش را دارد.

شهسواری در ادامه از تالیف رمان تازه‌ای از خود نیز خبر داد و گفت: کار جدید من یک رمان در گونه علمی تخیلی برای بزرگسالان است. شاید برخی بگویند که این نوع رمان را چرا انتخاب کرده‌ام. واقعیت موضوع به سلیقه افراد بر می‌گردد و اینکه من فکر می‌کنم می‌توانم چنین اثری خلق کنم کما اینکه اطلاعاتی هم در این زمنیه به واسطه تحصیلاتم دارم.

کلید واژه ها: محمدحسن شهسواری -
0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST