کد مطلب: ۲۶۷۱۴
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰

ضیافت کتاب در ایروان

کتابفروشی زنجیره ای بوکینیست که با بیش از شانزده شعبه در ایروان مهم ترین و گسترده ترین شبکه فروش کتاب ارمنستان را در اختیار دارد، در ادامه سنت سالانه خود پنجشنبه چهارم نوامبر(13 آبان)، درهای شعب خود در ایروان را به روی علاقمندان کتاب و کتابخوانی گشود و امسال در ابتکاری تازه برنامه ای را با عنوان «روز و شب کتاب» برگزار کرد.
در این برنامه کلیه شعب این کتابفروشی زنجیره ای از ساعت 10 صبح تا 10 شب روز پنجشنبه بی وقفه با تخفیف 30 درصدی کلیه محصولات خود در خدمت علاقمندان کتاب و ادبیات بودند و از ساعت 10 شب پنجشنبه تا 10 صبح روز جمعه 5 نوامبر (14 آبان) خدمات خود را به صورت الکترونیکی و از طریق سایت این فروشگاه زنجیره ای با همان شرایط و تسهیلات ارائه دادند.
خاچیک وارطانیان مدیر بوکینیست که عشق به کتاب او را در ارمنستان شهره عام و خاص کرده است در این باره می گوید: «کتابدوستان به خوبی می‌دانند که بوکینیست 88 ساله دیگر مدت‌هاست که فقط یک شرکت کتاب‌فروش نیست، بلکه بهترین «واسطه» برای دیدار و گردهم آمدن کتابخوان هاست.ر سالت ما توزیع کتاب است و وقتی می گوییم کتاب، منظورمان فقط مطالعه نیست. کتاب یکی از منابع اصلی دانش است. ما می خواهیم در یک جامعه خوب و تحصیل کرده زندگی کنیم. ما می خواهیم نسل جدید توسعه یافته تر، مودب تر و بهتر از پیشینیان باشند و کتاب به این هدف کمک می کنند.»
وی می افزاید: « امسال ششمین سال متوالی است که بوکینیست این برنامه را برگزار می کند. وقتی شب موزه در کشور برگزار می شود، چرا شب کتاب برگزار نشود؟ ما این سنت را به یک مطالبه عمومی تبدیل کرده ایم و هر سال با شروع پائیز همه از ما می پرسند شب کتاب کی فرا می رسد؟»

وارطانیان قصد دارد ضیافت کتاب سالانه را به سنتی فراگیر در بین همه ناشران تبدیل کند و امیدوار است با حمایت دولت ارمنستان، تسهیلات لازم برای تحقق این امر فراهم گردد.
به گفته وی در شب کتاب سال گذشته 10 هزار جلد کتاب در طی 24 ساعت از شعب این فروشگاه زنجیره ای خریداری شد که برای شهر ایروان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر رقم خوبی است و اطمینان دارد در ضیافت کتاب امسال شمار بیشتری کتاب توسط علاقمندان خریداری شود، چرا که به گفته وی در هشت ماهه اول سال جاری بیش از تمام سال گذشته کتاب چاپ و منتشر شده است و این نشانه ای از وجود افزایش علاقه و تقاضا برای بازار کتاب در ارمنستان است.

به گفته کارشناسان کتاب و نشر، از سال 2016 ارمنستان روند رو به رشدی در کتابخوانی را پشت سر می گذارد و شاهد آن افزایش شمار کتابفروشی ها و همچنین شمارگان کتاب های چاپ و منتشر شده در این کشور است.
خاچیک وارطانیان بنیانگذار و مدیر کتابفروشی های زنجیره ای بوکینیست که چند سالی است به یکی از ناشران خوب ارمنی نیز تبدیل شده است، از جمله افرادی است که تاثیر شایان توجهی در رشد کتاب و کتابخوانی داشته و فراگیرترین سیستم توزیع کتاب در ارمنستان را در اختیار دارد.

در برنامه «روز و شب کتاب» علاوه بر فروش همراه با تخفیف ویژه کتاب، برنامه های جنبی متعددی نیز در شعب مختلف بوکینیست برگزار گردید که از جمله آنها می توان به دیدار با نویسندگان محبوب، نشست های ادبی، مسابقات متنوع فرهنگی و ادبی اشاره کرد.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST