کد مطلب: ۲۶۷۳۶
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰

یازدهمین نشست سه سرزمین یک زبان

امسال یازدهمین نشست «سه سرزمین یک زبان» با حضور نویسندگانی از آلمان، سوئیس و اتریش به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این نشست با داستان‌خوانی و گفت‌وگو با دانیلا دانتس از آلمان، روت شوایکرت از سوئیس و بیرگیت بیرنباخر از اتریش در روز دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۵  در مرکز فرهنگی شهر کتاب و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دانیلا دانتس نویسنده، مورخ تاریخ هنر، شاعر معروف معاصر در زبان آلمانی است متولد ۱۹۷۶ در آیزناخ. او دانش آموخته‌ی ادبیات آلمانی و تاریخ هنر در توبینگن، پراگ، برلین، الیپزیگ و هاله است، با پایان نامه‌ی دکتری در زمینه‌ی تاریخ معماری. ریاست خانه‌ی شیللر در رودولشتات را برعهده دارد و در دانشگاه هیلدسهایم به تدریس مشغول است. این شاعر در کرانیشفلد شهر تورینگن زندگی می‌کند و جوایز و نشان‌هایی از آن خود کرده است، از آن جمله: جایزه‌ی راینر مالکوفسکی (مشترکا با میرکو بونه)؛ بورسیه‌ی فرهنگستان آلمان در رم، بورسیه‌ی لندن از بنیاد ادبیات آلمانی، جایزه‌ی آلمانی «نچرال رایتینگ»، جایزه گونترکونرت و...

برخی آثار منتشر شده‌اش عبارتند از: گریزهای طولانی، «ف»، زریمونت، پونتوس و ....

از او کتاب برای کودکان و جستارهای زیادی منتشر شده است.

بیرگیت بیرنباخر، متولد ۱۹۸۵، به عنوان یک نویسنده مستقل با خانواده‌اش در سالزبورگ اتریش زندگی می‌کند. در سال ۲۰۱۶ اولین رمان او  «ما بدون نهنگ» و در سال ۲۰۲۰ دومین رمان او «من در سوی خویش» منتشر شد. آثار ادبی او جوایز متعددی دریافت کرده و به چندین زبان ترجمه شده است. او در حال حاضر روی سومین رمان خود کار می‌کند.

روت شوایکرت متولد ۱۹۶۴ در لوراخ به دنیا آمده و در سوئیس بزرگ شده است. در حال حاضر با خانواده‌اش در زوریخ زندگی می‌کند و به کار نویسندگی و نمایشنامه‌نویسی مشغول است. در سال ۱۹۹۴ با مجموعه داستان بسیار هوشمندانه خود «بادام زمینی‌ها. کشتن» وارد عرصه نویسندگی شد. پس از آن رمان‌های «چشم‌ها بسته»، «اوهایو»، «همین‌طور که پیر می‌شویم» و شرحی از زندگی خودش با عنوان «روزهایی مثل سگ‌ها» از این نویسنده منتشر شده است.

شوایکرت به‌پاس آثارش برنده جایزه مسابقه ادبی اینگبورگ باخمن و بورس تحصیلی برتلزمان، جایزه بنیاد نویسندگان سوئیس و جایزه نویسنده شهر برگن انکهایم، جایزه هنر شهر زوریخ و جایزه زولوتورن  شده است.

این نشست‌ها از سال ۱۳۹۰ با همکاری رایزنی فرهنگی آلمان، سوئیس و اتریش تشکیل می‌شود و بر ایجاد شناخت و تعامل میان اهل قلم این سه کشور و اهل فرهنگ و علاقه‌مندان ایرانی تاکید دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی  ketabofarhang به‌طور مستقیم پیگیری کنند.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST