کد مطلب: ۲۶۷۷۸
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰

تصویر آرنت از «محبت» تا «داوری»

هانت آرنت (۱۹۰۶- ۱۹۷۵) از نامی‌ترین متفکران در اندیشه‌ورزی سیاسی و از مطرح‌ترین و پربحث‌شده‌ترین نظریه‌پردازان در سال‌های اخیر است. افق بنای فکری او از امر انسانی تا امر سیاسی را دربرمی‌گیرد. در سال‌های اخیر بیشتر آثار آرنت به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

فرهنگ رجایی دانشور فلسفه سیاسی و روابط بین‌الملل است. وی بیش از دو دهه است که عمر نزدیک به چهار دهه از دانشوری خود را به تدریس آرنت اشتغال دارد که هنوز ادامه دارد. اخیراً دو اثر از آرنت به فارسی برگردانده است: درس‌گفتارهایی از فلسفه سیاسی کانت [داوری]، نشر توسط انتشارات دمان؛ و محبت و آگوستین قدیس، نشر توسط انتشارات پارسه.
نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه  دوم آذر ساعت ۱۴  به سخنرانی دکتر فرهنگ رجایی با عنوان «تصویر آرنت از محبت تا داوری»  اختصاص دارد که به صورت مجازی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.
 در این نشست به روایت وی از هانا آرنت و توضیحش گوش می‌دهیم که چرا از میان آثار آرنت به برگردان این دو اثر اهتمام ورزیده است ـ که اولی آخرین آفرینش فکری و دومی اولین آفرینش فکری وی است.
    

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST