کد مطلب: ۲۶۸۱۵
تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰

یک رمان و چند کتاب کودک از نشر افق

اعتماد:

تازه‌های «دنیای پپا»
شش کتاب دیگر از مجموعه کودک «دنیای پپا» از سوی نشر افق منتشر شد. به گزارش «اعتماد» سری کتاب‌های «دنیای پپا» اثر نویل استلی و مارک بِیکر است که پیش از این نیز ۱۶ عنوان از آنها با نشر افق منتشر شده بود. این شش عنوان کتاب را مهسا خسروی ترجمه کرده و در قالب مجموعه «کتاب‌های فندق» از سوی ناشر راهی بازار کتاب شده است. پپا یک بچه خوک است که در این مجموعه، بچه‌ها با داستان‌هایی از او و خانواده‌اش روبه‌رو می‌شوند. در شش جلد دوم، جورج برادر کوچک‌تر پپا به عنوان شخصیت محوری قصه‌ها وارد شد و در عناوین کتاب‌ها هم جا گرفت. «بهترین دوست پپا»، «پپا مهربان است»، «پپا به فضا می‌رود»، «پپا نمی‌داند چه‌کاره شود!»، «پپا و ماجراجویی در روز پاییزی» و «جورج و همبازی جدید» عناوین شش کتاب جدید از این مجموعه کتاب‌هاست. این کتاب‌ها با ۲۸ صفحه مصور رنگی و با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده‌اند.

پینوکیو در نسخه جیبی
کتاب دیگری که نشر افق به تازگی راهی بازار کتاب کرده، نسخه جیبی کتاب داستانی «پینوکیو» نوشته کارلو کولودی است که بهروز غریب‌پور آن را از نسخه اصلی یعنی از ایتالیایی به فارسی برگردانده است. این کتاب از سری کتاب‌های «رمان‌های جاویدان جهان» و در قالب نسخه جیبی منتشر شده است و تصاویری از نقاشی‌های روبرتو اینوچنتی را نیز در خود دارد.
کارلو لورنزینی که بیشتر با نام کارلو کولودی شناخته می‌شود، ۲۴ نوامبر سال ۱۸۲۶ در فلورانس ایتالیا متولد شد. او در سال‌های نوجوانی وارد مدرسه تحصیلات دینی شد و تا ۱۷ سالگی در آنجا مشغول به تحصیل شد. پس از آن به دنبال روزنامه‌نگاری، منتقدی، نمایشنامه‌نویسی و نگارش کتاب‌های آموزشی رفت. در این میان، دست به نگارش محبوب‌ترین نوشته‌اش زد که باعث شد به عنوان یکی از معروف‌ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان مطرح شود و آن اثر همین کتاب «پینوکیو» معروف است. نسخه جیبی این کتاب در ۲۸۸ صفحه و با قیمت ۶۸ هزار تومان منتشر شده است.

«آخر داستان» با ترجمه امرایی
«آخر داستان» عنوان رمانی است نوشته لیدیا دیویس که نشر افق با ترجمه اسدالله امرایی به تازگی منتشر کرده است. این کتاب از سری آثار «ادبیات امروز» نشر افق است که نسخه اصلی آن سال ۱۹۹۵ منتشر شده و با واگذاری حق کپی‌رایت اثر توسط نویسنده، هم‌اکنون در ایران چاپ می‌شود. لیدیا دیویس نویسنده امریکایی و استاد 74 ساله دانشگاه است. او بیشتر با داستان‌های کوتاه و ترجمه‌هایش از ادبیات فرانسه به انگلیسی شناخته می‌شود. نشر افق قبل از این نیز مجموعه «نمی‌توانم و نمی‌خواهم» دیویس را با ترجمه اسدالله امرایی منتشر کرده بود. دیویس سال ۲۰۱۳ جایزه من‌بوکر و نشان آکادمی هنر و ادب امریکا را کسب کرد. رمان «آخر داستان» درباره یک مترجم و استاد دانشگاه است که با یکی از دانشجویانش رابطه‌ای عاطفی برقرار می‌کند. دانشجو که اسمی هم در داستان از او برده نمی‌شود، ۱۴ سال از استاد کوچک‌تر است و رابطه کوتاه‌مدت‌شان پایانی تلخ دارد. رمان از زاویه دید اول شخص مترجم و استاد دانشگاه روایت می‌شود. «آخر داستان» در ۲۴۰ صفحه و با قیمت ۶۸ هزار تومان منتشر شده است.

 

 

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST