کد مطلب: ۲۹۰۸۸
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰

پشت‌بام‌های تهران

محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب های سال 2021 ارمنستان بر اساس اعلام ناشران مهم و اصلی این کشور معرفی شدند.
بنا به اعلام پایگاه اینترنتی ardi.am که تحت حمایت وزارت فرهنگ جمهوری ارمنستان است و بر اساس آمار ارائه شده توسط ناشران مهم و اصلی این کشور، کتاب های پرفروش و محبوب خوانندگان در سال 2021 به تفکیک هر انتشاراتی اعلام شدند.
این کتاب ها در رده های ادبیات ارمنی، ادبیات کودک، آثار ترجمه شده از زبان های دیگر و کتاب های تجاری دسته بندی شده اند و بنگاه های نشرِ وِرنادون، ادیت پرینت، آنتارِس، داراگ و زانگاک آثار پرفروش و مورد اقبال خوانندگان را در هر رده فوق اعلام کرده اند.
هر ناشر در هر کدام از موضوعات فوق می توانست سه کتاب را به عنوان پرفروش ترین و محبوب ترین کتاب منتشر شده خود در سال 2021 معرفی نماید.
محبوبیت و فروش بالای آثار ملی و حماسی در رده ادبیات ارمنی از جمله نکاتی است که در لیست های ارائه شده توسط همه ناشران به چشم می خورد و دلیل آن نیز تقریبا مشخص است. پس از رویدادهای جنگ 44 روزه قره باغ و شکست ارمنی ها در این جنگ حس ملی گرائی و حماسی در اقشار مختلف مردم به نحو محسوسی افزایش یافته است و از این روست که گرایش به آثاری با موضوعات حماسی، ملی و به ویژه قهرمانان جنگ های ارامنه در ادوار مختلف تاریخی شان موجب فروش بالای آثاری با این مضامین چه در ژانر مستند و چه در ژانر تخیلی / داستانی شده است.
در رده آثار ترجمه شده از زبان های خارجی کیمیاگر پائولو کوئیلو، شازده کوچولو شاهکار آنتوان دو سنت اگزوپری، بیمار انگلیسی مایکل اونداتیه، منِ پیش از تو اثر جوجو مویز، هری پاتر و تالار اسرار از جی. ک. رولینگ، بیندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل، هوش عاطفی اثر دانیل گولمن و بزرگترین فروشنده دنیا اثر اُگ ماندینو از جمله آثار محبوب و پرفروش سال 2021 بوده اند.
نکته شایان توجه حضور کتاب «پشت بام های تهران» اثر مهبد سراجی نویسنده ایرانی مقیم آمریکا در صدر لیست سه کتاب محبوب و پرفروش انتشارات داراگ در بخش آثار ترجمه شده از زبان های دیگر است. این کتاب را آرِگ باگراتیان مترجم جوان ارمنی که ترجمه رمان «منِ او» رضا امیرخانی را در دست دارد به ارمنی برگردانده و مورد توجه و استقبال کتابخوانان ارمنی قرار گرفته است به نحوی که از دو کتاب دیگر پرفروش این انتشارات یعنی هوش عاطفی و من پیش از تو در جذب مخاطب و فروش پیشی گرفته است.
گفتنی است پشت بام های تهران اثر مهبد سراجی نویسنده ایرانی مقیم امریکا در سال 2009 در ایالات متحده آمریکا منتشر شد و به سرعت به زبان های دیگر ترجمه و با استقبال کتابخوانان در کشورهای مختلف جهان مواجه گردید. ترجمه و انتشار این کتاب به زبان روسی نیز چند سال پیش در این کشور با استقبال علاقمندان روبرو شد. کتاب پشت بام های تهران در سال 1394 توسط مرجان حمیدی به فارسی نیز ترجمه و توسط انتشارات حوض نقره منتشر شده است. با ترجمه این کتاب به ارمنی، شمار زبان هائی که این کتاب به آن برگردانده شده به عدد 16 رسیده است.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST