کد مطلب: ۳۰۰۵۸
تاریخ انتشار: شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱

انتشار تیزر انیمیشنی که از زندگی مولانا الهام گرفته است

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، اولین تیزر انیمیشن «شعر لامیا» محصول کمپانی وست‌اندفیلمز که خیلی از دوستداران انیمیشن مدت ها انتظارش را می کشیدند، منتشر شد.

این انیمیشن ساخته الکس کرونه‌مر با الهام از زندگی مولانا شاعر بزرگ ایرانی درباره یک دختر بچه پناهنده سوری به نام لامیا است که یکی از محبوب ترین انیمیشن های جشنواره انسی ۲۰۲۱ بود و متعاقب آن در جشنواره های ونکوور، زوریخ و پراگ به نمایش درآمد.

داستان این انیمیشن، درباره یک بچه ۱۲ ساله پناهنده سوری است که از خشونت موجود در کشورش می گریزد و به کتاب شعر مولانا شاعر مشهور قرن سیزدهمی به عنوان یک منبع الهام پرقدرت نگاه می کند. همزمان که خطرات سفر این دختر بچه ۱۲ ساله افزایش می یابد، کتاب به دروازه ای جادویی بدل می شود که در آن، دختر بچه با مولانا هنگامی که خردسال بود و از خشونت زمان خودش (حمله مغول ها) فرار می کرد، ملاقات می کند. در دنیای رویایی مشترک این دو نفر، آنها با هیولاهایی که در دنیای واقعی به دنبال شان هستد، مبارزه می کنند و همچنین لامیا باید به مولانای کم سن و سال کمک کند تا شعری بنویسد که ۸۰۰ سال بعد با استفاده از آن زندگی خودش را نجات دهد.

صداپیشگان این انیمیشن شامل منا مسعود ستاره لایواکشن «علاءالدین» دیزنی در نقش مولانا، میلی دیویس در نقش لامیا، فاران طاهر در نقش بهاء ولد پدر مولانا هستند.

0/700
send to friend
مرکز فرهنگی شهر کتاب

نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم، پلاک ۸

تلفن: ۸۸۷۲۳۳۱۶ - ۸۸۷۱۷۴۵۸
دورنگار: ۸۸۷۱۹۲۳۲

 

 

 

تمام محتوای این سایت تحت مجوز بین‌المللی «کریتیو کامنز ۴» منتشر می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه الکترونیکی شهرکتاب

Designed & Developed by DORHOST